AKTS - Analize Giriş

Analize Giriş (MATH105) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Analize Giriş MATH105 Diğer Bölümlere Verilen Ders 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Diğer Bölümlere Verilen Servis Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı Matematiksel Analizin iş, ekonomi ve sosyal bilimlere olan uygulamalarının tanıtımı ve problemlerin çözümü için farklı tekniklerinin öğretilmesidir. Bu amaçla derslerde, matematiksel analizin iş, ekonomi ve sosyal bilimlere olan uygulamaları değişik örneklerle sunulmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • üstel ve logaritmik fonksiyonları içeren temel eşitlik ve eşitsizlikleri çözer,
  • temel fonksiyonlara aşina olur, bu fonksiyonların grafiklerini çizebilir, grafikten fonksiyon hakkında bilgi edinebilir
  • eleme yöntemiyle veya matris ve determinant kullanarak denklem sistemlerini çözer
  • ekonomi alanındaki (arz-talep denklemleri gibi) problemleri çözer.
Dersin İçeriği Temel Cebirsel İşlemler, Grafikler, Fonksiyonlar ve Grafikleri, Denklemler ve Eşitsizlikler, Polinomlar ve Rasyonel Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Denklem Sistemleri, Matrisler ve Determinantlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kümeler, Sayılar, Kesirlerin Basit Kesirler Cinsinden Yazımı, Cebirsel İfadeler Üzerine İşlemler s. 1-21
2 Kesirler, Doğrusal Denklemler, İkinci Dereceden Denklemler s. 24-46
3 Denklemlerin Uygulamaları, Doğrusal Eşitsizlikler, Eşitsizliklerin Uygulamaları, Mutlak Değer s. 50-71
4 Fonksiyonlar, Bazı Özel Fonksiyonlar, Fonksiyonlarda Aritmetik İşlemler, Fonksiyonların Tersinin Bulunması, Dik Koordinatlarda Grafikler s. 76-103
5 Simetri, Kaydırma-Öteleme ve Yansıtmalar(la Grafik Çizimi), Doğrular s. 108-130
6 Uygulamalar ve Doğrusal Fonksiyonlar, İkinci Dereceden Fonksiyonlar, Doğrusal Denklem Sistemleri s. 132-157
7 Doğrusal Olmayan Sistemler, Denklem Sistemi Uygulamaları s. 159-168
8 Üstel Fonksiyonlar, Logaritmik Fonksiyonlar, Logaritmanın Özellikleri s. 177-202
9 Logaritmik ve Üstel Denklemler s. 204-208
10 Bileşik Faiz, Mevcut Değer, Sürekli Bileşik Faiz s. 217-226
11 Yıllık Gelirler, Kredi Amortismanı s. 227-241
12 Matrisler, Matris toplamı ve Skalerle Çarpım, Matrislerin Çarpımı s. 248-273
13 Matrislerin İndirgenmesi Yöntemi ile Sistem Çözümü s. 275-290
14 Matrisin Tersi(nin hesaplanması), Determinantlar(Ders kitabıbda yok), Kramer Kuralı(Ders kitabında yok) s. 291-297
15 Genel Tekrar
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences by E. F. Haeussler, Jr Richard S. Paul and Richard J. Wood, Pearson Prentice Hall, 12th edition.
Diğer Kaynaklar 2. Precalculus Enhanced with Graphing Utilities, Second edition, Michael Sullivan and Michael Sullivan, Prentice Hall, 1996.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 35