AKTS - Genel Matematik
Genel Matematik (MATH103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Genel Matematik | MATH103 | Diğer Bölümlere Verilen Ders | 3 | 2 | 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlere Verilen Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kümeler, sayılar ve özellikleri, denklemler, eşitsizlikler, düzlemde doğru ve ikinci dereceden eğriler gibi matematiğin temel kavramlarını ve aralarındaki ilişkileri tanıtmak, fonksiyonlar, trigonometri, karmaşık sayılar, matris ve determinantların kullanımını öğretmek, ayrıca öğrencilerin problem çözme ve analitik düşünme yeteneğini geliştirmek ve gerçek hayat uygulamalarına yönelik becerilerini artırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kümeler, sayılar ve özellikleri, özdeşlikler, denklem ve eşitsizlikler, polinomlar, düzlemde koordinat sistemi, düzlemde doğru ve ikinci dereceden eğrilerin grafikleri, fonksiyonlar, trigonometri, kutupsal koordinatlar, karmaşık sayılar, doğrusal denklem sistemleri, matrisler ve determinantlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler, Sayılar, Nümerik ifadeler, Gerçel Sayıların özellikleri | s.2-17 |
2 | Cebirsel Altyapı: Eşitsizlikleri sayı doğrusunda belirleme, Gerçel Sayı doğrusunda uzaklık, Cebirsel İfadeler, Bir değişkenli ifadelerin tanım kümesi, Üst Kuralları, Karekökler, Bilimsel Notasyon Geometrik Altyapı: Pisagor Teoremi ve tersi, Geometri Formülleri, Eşleşik Üçgenler ve Benzer Üçgenler Polinomlar: Polinomlar, Polinomların toplamı ve farkı, Polinom çarpması, Özel çarpımlar için Formüller | s. 17-49 |
3 | Polinomların Çarpanlara Ayrılması, Polinom bölmesi, Rasyonel ifadeler, n. Kökler, Rasyonel üstler,Taban aritmetiği | s. 49-80 |
4 | Doğrusal Denklemler: Doğrusal Denklem Çözmek, Doğrusal bir denkleme yol açan denklemleri Çözmek, Doğrusal Denklemler ile Modellenebilen Problemleri Çözmek Quadratik Denklemler: Çarpanlara Ayırarak Quadratik Denklemi Çözmek, Tam kareye tamamlayarak Quadratik Denklemi Çözmek, Quadratik Formülü kullanarak Quadratik Denklemi Çözmek, Quadratik Denklemler ile Modellenebilen Problemleri Çözmek | s. 81-104 |
5 | Karmaşık Sayılar, Karmaşık sayı sisteminde quadratic denklemler, Köklü denklemler, Quadratik forma dönüştürülen denklemler, Çarpanlara ayrılan denklemler, Eşitsizlik çözümleri | s. 104-129 |
6 | Mutlak değeri içeren denklemler ve eşitsizlikler, Uzaklık ve Orta Nokta Formülleri, İki Değişkenli Denklemlerin Grafikleri, Kesim Noktaları; Simetri | s. 130-167 |
7 | Arasınav | |
8 | Doğrular, Çemberler, Fonksiyonlar | s. 167-188, 200-213 |
9 | Bir fonksiyonun grafiği, Fonksiyonların özellikleri, Fonksiyon örnekleri | s.214-239 |
10 | Parçalı Fonksiyonlar, Grafik Teknikleri: Dönüşümler, Açılar ve onların ölçümleri | s. 239-257, 504-517 |
11 | Dik Üçgen trigonometrisi, Dar Açıların Trigonometrik Fonksiyonlarda Değerlerinin Hesaplanması, Herhangi bir Açının Trigonometrik Fonksiyonları, Birim Çember Yaklaşımı | s. 517-556 |
12 | Trigonometrik Fonksiyonların Özellikleri, Trigonometrik Denklemler, Trigonometrik Özdeşlikler, Toplam ve Fark Formülleri, İki kat ve Yarım Açı Formülleri | s.556-560, 622-662 |
13 | Dik üçgenleri içeren uygulamalar, Sinüs ve Kosinüs Kuralı, Bir üçgenin alanı, Kutupsal Koordinatlar, Kutupsal Denklemler ve Grafikleri | s. 673-701, 718-741 |
14 | Kompleks Düzlem; De Moivre’s Teoremi, Doğrusal Denklem Sistemleri: Yerine Koyma ve Yok etme metodları, Doğrusal Denklem Sistemleri: Matrisler | s.742-749, 843-872 |
15 | Doğrusal Denklem Sistemleri: Determinantlar, Matris Cebiri | s. 873-899 |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. M. Sullivan, Algebra and Trigonometry, 9.ed., Pearson, 2012 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. J. Stewart , L. Redlin, S. Watson, Precalculus Mathematics for Calculus, Brooks Cole 6. edition, 2011 |
3. Matematik I, Atılım Üniversitesi Matematik Bölümü Uzaktan Eğitim Ders Notu |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | |||||
3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | |||||
5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |||||
6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||
7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | |||||
8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | |||||
10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | |||||
11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 102 |