AKTS - Genişletilmiş Kalkülüs II
Genişletilmiş Kalkülüs II (MATH158) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Genişletilmiş Kalkülüs II | MATH158 | Diğer Bölümlere Verilen Ders | 4 | 2 | 0 | 5 | 7.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Math 157 Genişletilmiş Kalkülüs I |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlere Verilen Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, Math 157 Genişletilmiş Kalkülüs I dersinin devamı olarak tasarlanmıştır. Amacı, öğrencilere mühendislik problemlerini çözmede kullanılan seri, analitik geometri ve çok değişkenli türev, integral ve eğrisel integral hesabına ilişkin becerileri kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sonsuz seriler, düzlemde vektörler ve kutupsal fonksiyonlar, uzayda vektörler ve hareket, çok değişkenli fonksiyonlar ve türevleri, çok katlı integraller, çift katlı integraller, alan hesapları, kutupsal koordinatlarda çift katlı integraller, Kartezyen, silindirik ve küresel koordinatlarda üç katlı integraller, eğrisel integraller, Green kuramı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 9.2 Sonsuz Seriler, 9.3 Pozitif Seriler için Yakınsaklık (İntegral Testi, Karşılaştırma Testleri, Oran ve Kök Testleri) | s:503-519 |
2 | 9.4 Mutlak ve Koşullu Yakınsaklık, 9.5 Kuvvet Serileri | s:520-536 |
3 | 9.6 Taylor and Maclaurin Serileri (Taylor Serilerinin Yakınsaklığı; Hata Analizi) 9.7 Taylor and Maclaurin Serilerinin Uygulaması, | s:536-549 |
4 | 10.1 Üç Boyutlu Koordinat Sisteminde Analitik Geometri, 10. Vektörler, 10.3 Üç Boyutlu Uzayda Vektörel(Çapraz) Çarpım, | s:562-585 |
5 | 10.4 Düzlemler ve Doğrular 10.5 Kuadratik Yüzeyler, | s:585-596 |
6 | 12.1 Çok Değişkenli Fonksiyonlar 12.2 Limit ve Süreklilik, | s:669-681 |
7 | Arasınav | |
8 | 12.3 Kısmi Türevler, 12.4 Yüksek Mertebeden Türevler , | s:681-693 |
9 | 12.5 Zincir Kuralı,, 12.6 Doğrusal Yaklaşımlar, Türevlenebilme ve Diferansiyel , | s:693-705 s:706-707 |
10 | 12.7 Gradyant ve Herhangi bir Yönde Türev Almak (Yönlü Türev) 12.8 Kapalı Fonksiyonlar,, | s:714-726 |
11 | 13.1 Uç Değerler, 13.2 Sınrlı bir Bölgede Tanımlı bir Fonksiyonun Uç Değerleri, 13.3 Lagrange Çarpımları, | s:743-754 s:756-760 |
12 | 14.1 Katlı İntegraller, 14.2 Kartezyen Koordinatta Ardışık Katlı İntegral , | s:790-802 |
13 | 14.4 Polar Koordinatta Katlı İntegral , 14.5 Üç Katlı İntegraller | s:808-812 s:818-824 |
14 | 14.6 Üç Katlı İntegrallerde Değişken Değiştirme (Silindirik ve Küresel Koordinatlar) 15.1 Vektörler ve Skaler Alanlar, 15.2 Koruyucu Alanlar | s:824-830 s:842-857 |
15 | 15.3 Eğrisel Integraller, 15.4 Vektör Alanlarının Eğrisel İntegralleri, 16.3 Düzlemde Green Teoremi, | s:858-869 s:903-906 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Calculus: A complete Course, R. A. Adams, C. Essex, 7th Edition; Pearson Addison Wesley |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Thomas’ Calculus Early Transcendentals, 11th Edition.( Revised by M. D. Weir, J.Hass and F. R. Giardano; Pearson , Addison Wesley) |
3. Calculus: A new horizon, Anton Howard, 6th Edition; John Wiley & Sons | |
4. Calculus with Analytic Geometry, C. H. Edwards; Prentice Hall | |
5. Calculus with Analytic Geometry, R. A. Silverman; Prentice Hall |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | |||||
3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | |||||
5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |||||
6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||
7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | |||||
8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | |||||
10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | |||||
11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 168 |