AKTS - Final Projesi
Final Projesi (MATH425) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Final Projesi | MATH425 | Seçmeli Dersler | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Math 326 veya Math 427 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri bireysel ya da grup olarak somut bir proje çalışmasına alıştırmaktır. Proje, literatür incelemesi, kriptografi ya da kodlama teorisi ile ilgili bir problemin formüle edilmesi ve çözülmesini içerebilir. Öğrencilerden dönem boyunca projedeki gelişmeleri rapor halinde hazırlamaları, sunumlar hazırlamaları ve dönem sonunda projenin tamamını sunmaları beklenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Öğrenilere program kapsamında aldıkları Kodlama Teorisi veya Kriptografi dersleri esas alınarak planlanmış projeler verilir. Öğrenciler proje danışmanı olan öğretim elemanının gözetim ve denetimi altında bireysel olarak veya grup halinde çalışırlar. Projeler konuyla ilgili öğretim elemanlarından oluşan bir komite tarafından gözden geçirilip incelenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje teklifi | |
2 | Projelerin ilan edilmesi | |
3 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
4 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
5 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
6 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
7 | Proje gelişim raporu hazırlama ve sunma | |
8 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
9 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
10 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
11 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
12 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
13 | Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar | |
14 | Final raporu hazırlama | |
15 | Final sunumu hazırlama | |
16 | Final Sunumları |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Coding Theory, A first Course, C. Xing, S. Ling, Cambridge University Press, 2004 |
---|---|
2. Handbook of Applied Cryptography, Alfred J. Menezes Scott A. Vanstone, CRC-Press, 1996 | |
3. Modern Computer Algebra 2nd Edition, Joachim von zur Gathen, Jürgen Gerhard. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | X | ||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | X | ||||
3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | X | ||||
5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | X | ||||
8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | X | ||||
10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 88 |