AKTS - Final Projesi

Final Projesi (MATH425) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Final Projesi MATH425 Seçmeli Dersler 2 0 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Math 326 veya Math 427
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri bireysel ya da grup olarak somut bir proje çalışmasına alıştırmaktır. Proje, literatür incelemesi, kriptografi ya da kodlama teorisi ile ilgili bir problemin formüle edilmesi ve çözülmesini içerebilir. Öğrencilerden dönem boyunca projedeki gelişmeleri rapor halinde hazırlamaları, sunumlar hazırlamaları ve dönem sonunda projenin tamamını sunmaları beklenir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Projeleri için öneri hazırlarlar
  • Bireysel ya da takım halinde çalışırlar
  • Bir projeyi tamamlamak için gereken gelişim süreci konusunda deneyim kazanırlar
  • Proje ile ilgili yazılı rapor hazırlarlar
  • Dönem sonunda projelerini sunarlar
Dersin İçeriği Öğrenilere program kapsamında aldıkları Kodlama Teorisi veya Kriptografi dersleri esas alınarak planlanmış projeler verilir. Öğrenciler proje danışmanı olan öğretim elemanının gözetim ve denetimi altında bireysel olarak veya grup halinde çalışırlar. Projeler konuyla ilgili öğretim elemanlarından oluşan bir komite tarafından gözden geçirilip incelenir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Proje teklifi
2 Projelerin ilan edilmesi
3 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
4 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
5 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
6 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
7 Proje gelişim raporu hazırlama ve sunma
8 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
9 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
10 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
11 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
12 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
13 Konu üstünde bireysel veya danışmanla birlikte çalışma, soru ve cevaplar
14 Final raporu hazırlama
15 Final sunumu hazırlama
16 Final Sunumları

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Coding Theory, A first Course, C. Xing, S. Ling, Cambridge University Press, 2004
2. Handbook of Applied Cryptography, Alfred J. Menezes Scott A. Vanstone, CRC-Press, 1996
3. Modern Computer Algebra 2nd Edition, Joachim von zur Gathen, Jürgen Gerhard.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 20
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 18 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. X
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. X
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. X
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. X
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. X
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. X
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. X
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. X
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler 1 25 25
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 88