AKTS - C Programlama Dili

C Programlama Dili (MCS116) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
C Programlama Dili MCS116 2. Dönem 2 2 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
MCS 115 Bilgisayar Bilimlerine Giriş
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere C programlama dilinin temel kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • C programlama dilini kullanarak, programlamanın temellerini öğrenir.
  • Laborayuvar ortamında programlama deneyimi kazanır.
Dersin İçeriği Algoritmalar ve Akış Şemaları, Değişken Tanımlamaları ve Veri Türleri, Aritmetik İfadeler, Göstergeçler, Kütüphane Fonksiyonları, Seçme Yapıları, Tekrarlama ve Döngü Deyimleri, Diziler, Dizgiler, Özyineleme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Program Tasarımı: Algoritmalar ve Akış Şemaları
2 2.1 C Dilinin Elemanları 2.2 Değişken Tanımlama ve Veri Türleri 2.3 İcra Edilebilir Deyimler 2.4 Bir C Programının Genel Biçimi s. 34-58
3 2.5 Aritmetik İfadeler 2.6 Bir Programın Çıktılarının Biçimlendirilmesi 2.7 Etkileşimli Mod, Çoklu Mod ve Veri Dosyaları 3.1 Verilen Bilgiler Yardımıyla Program Oluşturmak 3.2 Kütüphane Fonksiyonları s. 58-80, 96-112
4 3.4 Argümanı Olmayan Fonksiyonlar 3.5 Girdi Argümanlı Fonksiyonlar 4.1 Kontrol Yapıları 4.2 Koşul Deyimleri 4.3 if Deyimi 4.4 Bileşik İfadeli if Deyimleri 4.7 İç-içe if Deyimleri ve Çoklu-Alternatif Kararlar 4.8 switch Deyimi s. 114-136, 146-166, 179-196
5 5.2 Döngülerin Sayılması ve while Deyimi 5.3 Bir Toplam veya Çarpımın bir Döngü İçinde Hesaplanması 5.4 for Deyimi 5.6 Döngü Tasarımı (Sadece Sentinel-Kontrollü Döngü) s. 212-231, 222-231, 238-245
6 Ara Sınav
7 5.7 İç-içe Döngüler 5.8 do-while deyimi ve Flag-Kontrollü Deyimler s. 245-254
8 6.1 Basit Çıktı Parametreli Fonksiyonlar 6.2 Girdi/Çıktı Parametreli Bir Fonksiyonun Çoklu Çağırılması s. 280-296
9 6.3 Değişken İsimlerininin Tanım Bölgeleri 6.4 Gerçek Argüman Olarak Çıktı Parametreleri s. 296-302
10 7.1 Sayısal Tiplerin Gösterimleri ve Birbirlerine Dönüştürülmeleri 7.2 char Sayısal Tipinin Gösterimi ve Diğer Sayısal Tiplere Dönüştürülmesi s. 330-345
11 8.1 Dizilerin Tanımlanması ve Referansı 8.2 Dizi İndisleri 8.3 Sıralı Erişim İçin for Döngüsünün Kullanımı s. 368-380
12 8.4 Dizi Elemanlarının Fonksiyon Argümanı Olarak Kullanımı s. 380-397
13 8.6 Bir Dizinin Sıralanması ve Arama 8.7 Çok Boyutlu Diziler s. 397-407
14 9.1 Karakter Dizgileri 9.2 Karakter Dizgisi Kütüphane Fonksiyonları: Aktarma ve Alt Karakter Dizgileri s. 434-448
15 10.1 Yineleme 10.2 Bir Yinelemeli Fonksiyonun Analizi 10.3 Yinelemeli Matematiksel Fonksiyonlar s. 502-522
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Problem Solving and Program Design in C, Jeri R. Hanly, Elliot B. Koffman, 4th Edition, Pearson Addison Wesley, 2004.
5. Teach Yourself C in 21 Days, Sams Publishing, 1999.
Diğer Kaynaklar 2. C How to Program, Deitel, Pearson Prentice Hall, 2004.
3. C Programming Laboratory Manual, Prof. Dr. Ali Yazici, Asst. Prof. Dr. Çigdem Turan, Inst. Fügen Selbes, Atilim University, Department of Computer Engineering, 2001.
4. C in a Nutshell- O’Reilly, 2005.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar 5 10
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. X
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. X
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. X
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. X
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. X
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. X
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. X
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. X
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar 16 2 32
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 7 14
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 88