AKTS - Elementer Statistics

Elementer Statistics (STAT211) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Elementer Statistics STAT211 Diğer Bölümlere Verilen Ders 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Diğer Bölümlere Verilen Servis Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ham verinin işlenmesinde kullanılan merkezi eğilim / dağılım ölçüleri, tablo grafik gibi araçlarla verinin özetlenmesi ve sınıflandırılmasında kullanılan yöntemler yanında, sosyal bilimlerde istatistik uygulamalarında geniş yer tutan olasılık yöntemler konusunda öğrenciye temel bilgi sunma
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kursu başarı ile tamamlayan bir öğrenci ; 1- Veri setinin bilgi üretecek şekilde nasıl organize edileceğini bilir 2- Veri setinin değerlendirilmesinde Merkezi eğilim ve Dağılım ölçülerinin nasıl hesaplanıp, yorumlanacağını öğrenir 3- Sayma tekniklerini de kapsayan temel olasılık yaklaşımı konusunda bilgi sahibi olur. 4- Klasik olasılık, koşullu olasılık ve istatisksel bağımsızlık konularında gerekli hesaplamaları yapacak yeteneğe sahip olur. 5- Kesikli ve sürekli rastgele değişken arasındaki farklılığı kavrar ve öğrendiği bu özellikleri farklı problemleri çözmede, binom dağılımı ve normal dağılıma uygular
Dersin İçeriği Ortalama, ortanca, tepe değeri ve standard sapma gibi tanımsal istatistik göstergeleri, Olasılık Kavramı, Rastgele Olay/ Rastgele Deney, Koşullu Olasılık, İstatisksel Bağımsızlık, Rastgele değişken, Olasılık Dağılım Tablosu,, Binom Dağılımı ve Normal Dağılım

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Temel Tanımlar, Çokluk Bölünümü s.. 4 – 17, 51-59
2 Verinin Grafik Gösterimi, Dal-Yaprak Gösterim s:. 59-72
3 Gruplandırılmış/Gruplandırılmamış veriler için Merkezi Eğilim Ölçüleri, ortalama ortaca, tepe değeri s. 73-86
4 Merkezi Dağılım ölçüleri, standard sapma, değişim katsayısı s. 88-111
5 Rastgele olay / Rastgele Deney, Örneklem uzayı, Olasılık Kavramı s. 127-132
6 Klasik / Sonradan Olasılık Tanımları, Çarpma Kuralı s. 150- 160
7 Ara Sınav
8 Venn Gösterimi, Kontenjans Tablosu s. 137-140
9 Koşullu Olasılık, istatistiksel Bağımsızlık s. 140-146
10 Rastgele Değişken, Günlük Yaşamdan Örnekler, Olasılık Dağılım Tablosu s. 147-151
11 Beklenen Değer, Bir Rastgele Değişkenin Ortalaması ve Standard sapması s. 152-157
12 Binom dağılımı ve Olasılık Bulma s. 167-176
13 Normal Dağılım, Bilim Alanlarında ve Günlük Yaşamda Kullanım Alanları s. 182-184
14 Standart Normal Dağılım Tablosu ( z tablosu ) ve problemlerde kullanımı s. 184-195
15 Konu Tekrarı
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. D.H. Sanders, R. K. Smidt, Statistics, A First Course, 1990
Diğer Kaynaklar 2. A. G. Bluman, Elementary Statistics, A step by step Approach, McGrawHill 2001

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 15 30
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 84