AKTS - Elementer Statistics
Elementer Statistics (STAT211) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elementer Statistics | STAT211 | Diğer Bölümlere Verilen Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlere Verilen Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ham verinin işlenmesinde kullanılan merkezi eğilim / dağılım ölçüleri, tablo grafik gibi araçlarla verinin özetlenmesi ve sınıflandırılmasında kullanılan yöntemler yanında, sosyal bilimlerde istatistik uygulamalarında geniş yer tutan olasılık yöntemler konusunda öğrenciye temel bilgi sunma |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ortalama, ortanca, tepe değeri ve standard sapma gibi tanımsal istatistik göstergeleri, Olasılık Kavramı, Rastgele Olay/ Rastgele Deney, Koşullu Olasılık, İstatisksel Bağımsızlık, Rastgele değişken, Olasılık Dağılım Tablosu,, Binom Dağılımı ve Normal Dağılım |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Tanımlar, Çokluk Bölünümü | s.. 4 – 17, 51-59 |
2 | Verinin Grafik Gösterimi, Dal-Yaprak Gösterim | s:. 59-72 |
3 | Gruplandırılmış/Gruplandırılmamış veriler için Merkezi Eğilim Ölçüleri, ortalama ortaca, tepe değeri | s. 73-86 |
4 | Merkezi Dağılım ölçüleri, standard sapma, değişim katsayısı | s. 88-111 |
5 | Rastgele olay / Rastgele Deney, Örneklem uzayı, Olasılık Kavramı | s. 127-132 |
6 | Klasik / Sonradan Olasılık Tanımları, Çarpma Kuralı | s. 150- 160 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Venn Gösterimi, Kontenjans Tablosu | s. 137-140 |
9 | Koşullu Olasılık, istatistiksel Bağımsızlık | s. 140-146 |
10 | Rastgele Değişken, Günlük Yaşamdan Örnekler, Olasılık Dağılım Tablosu | s. 147-151 |
11 | Beklenen Değer, Bir Rastgele Değişkenin Ortalaması ve Standard sapması | s. 152-157 |
12 | Binom dağılımı ve Olasılık Bulma | s. 167-176 |
13 | Normal Dağılım, Bilim Alanlarında ve Günlük Yaşamda Kullanım Alanları | s. 182-184 |
14 | Standart Normal Dağılım Tablosu ( z tablosu ) ve problemlerde kullanımı | s. 184-195 |
15 | Konu Tekrarı | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. D.H. Sanders, R. K. Smidt, Statistics, A First Course, 1990 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. A. G. Bluman, Elementary Statistics, A step by step Approach, McGrawHill 2001 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | |||||
3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | |||||
5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |||||
6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||
7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | |||||
8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |||||
9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | |||||
10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | |||||
11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 84 |