AKTS - Bilgisayar Bilimlerine Giriş

Bilgisayar Bilimlerine Giriş (MCS115) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bilgisayar Bilimlerine Giriş MCS115 1. Dönem 2 2 2 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin bilgi sistemleri konusunda temel edinmesi, temel uygulama yazılımları, internet ve temel programlama konularında tecrübe kazanması için düzenlenmiştir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilgisayar çesitleri, bilgi sistemleri, bilgisayar yazilim ve donanim hakkinda bilgi sahibi olur.
  • Word, Excel ve Power Point programlarini kullanabilir.
  • Temel internet tarayicilari, TCP/IP, telnet, ftp ve programlama kavramlari hakkinda bilgi sahibi olur.
  • Algoritma kavrami hakkinda bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği Bilgisayara Giriş, Bilgisayar Donanımına Genel Bakış, Programlama Temelleri, Algoritma Dizaynı, Data İdaresi, Ağ Oluşturma, Bilgisayar Kullanarak Problem Çözme, C Programlama Diline Giriş.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayar Sistemlerine Giriş, MS Windows İşletim Sistemi s. 1-16
2 Bilgisayar Sistemlerine Giriş, MS Word s. 62-74
3 Bilgisayar Donanım ve Yazılım, MS Word s. 92-109
4 Bilgisayar Donanım ve Yazılım, MS Word s. 180-199
5 Bilgisayar Donanım ve Yazılım, MS Excel s. 214-219
6 Aras Sınav
7 Sistem Ünitesi, MS Excel s. 150-167
8 İletişim Ve Ağlar, MS Excel s. 242-265
9 Bilgi Sistemleri, MS Powerpoint s. 312-327
10 Veritabanı, MS Powerpoint s. 340-355
11 Sistem Analizi ve Tasarım, Internet ve Ebis Dizayn s.30-48
12 Algoritma Dizaynı ve Akış Şeması, Internet ve Ebis Dizayn s. 368-385
13 Algoritma Dizaynı ve Akış Şeması s.400-417
14 C Programlama Temelleri s. 2-19 (Diğer Kaynaklar [3] de.)
15 C Programlama Temelleri s. 33-47 (Diğer Kaynaklar [3] de.)
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Computing Essentials, Timothy J. O’leary, Linda I. O’leary, Complete Editiıon McGraw-Hill, 2008
Diğer Kaynaklar 2. Problem Solving and Program Design in C, Jeri R. Hanly, Elliot B. Koffman, 3rd Edition, Addison Wesley, 2004.
3. C Programming Laboratory Manual, Prof. Dr. Ali Yazıcı, Asst. Prof. Dr. Çiğdem Turan, Inst. Fügen Selbes, Atılım University, Department of Computer Engineering, 2001.
4. C: How to Program, H.M. Deitel, P.J.Deitel, Prentice Hall Editions, 2004.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar 5 10
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. X
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. X
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. X
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. X
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. X
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. X
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. X
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. X
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. X
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar 16 2 32
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 4 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 59