AKTS - Bilgisayar Bilimlerine Giriş
Bilgisayar Bilimlerine Giriş (MCS115) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Bilimlerine Giriş | MCS115 | 1. Dönem | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin bilgi sistemleri konusunda temel edinmesi, temel uygulama yazılımları, internet ve temel programlama konularında tecrübe kazanması için düzenlenmiştir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilgisayara Giriş, Bilgisayar Donanımına Genel Bakış, Programlama Temelleri, Algoritma Dizaynı, Data İdaresi, Ağ Oluşturma, Bilgisayar Kullanarak Problem Çözme, C Programlama Diline Giriş. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Sistemlerine Giriş, MS Windows İşletim Sistemi | s. 1-16 |
2 | Bilgisayar Sistemlerine Giriş, MS Word | s. 62-74 |
3 | Bilgisayar Donanım ve Yazılım, MS Word | s. 92-109 |
4 | Bilgisayar Donanım ve Yazılım, MS Word | s. 180-199 |
5 | Bilgisayar Donanım ve Yazılım, MS Excel | s. 214-219 |
6 | Aras Sınav | |
7 | Sistem Ünitesi, MS Excel | s. 150-167 |
8 | İletişim Ve Ağlar, MS Excel | s. 242-265 |
9 | Bilgi Sistemleri, MS Powerpoint | s. 312-327 |
10 | Veritabanı, MS Powerpoint | s. 340-355 |
11 | Sistem Analizi ve Tasarım, Internet ve Ebis Dizayn | s.30-48 |
12 | Algoritma Dizaynı ve Akış Şeması, Internet ve Ebis Dizayn | s. 368-385 |
13 | Algoritma Dizaynı ve Akış Şeması | s.400-417 |
14 | C Programlama Temelleri | s. 2-19 (Diğer Kaynaklar [3] de.) |
15 | C Programlama Temelleri | s. 33-47 (Diğer Kaynaklar [3] de.) |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Computing Essentials, Timothy J. O’leary, Linda I. O’leary, Complete Editiıon McGraw-Hill, 2008 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Problem Solving and Program Design in C, Jeri R. Hanly, Elliot B. Koffman, 3rd Edition, Addison Wesley, 2004. |
3. C Programming Laboratory Manual, Prof. Dr. Ali Yazıcı, Asst. Prof. Dr. Çiğdem Turan, Inst. Fügen Selbes, Atılım University, Department of Computer Engineering, 2001. | |
4. C: How to Program, H.M. Deitel, P.J.Deitel, Prentice Hall Editions, 2004. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 5 | 10 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | X | ||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | X | ||||
3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | X | ||||
5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | X | ||||
7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | X | ||||
8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | X | ||||
10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | X | ||||
11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 59 |