AKTS - Elektronik Ticaret
Elektronik Ticaret (LOG409) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronik Ticaret | LOG409 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, e-ticaret ile ilgili günümüzde süregelen değişikliklerin takip edilerek bu sisteme nasıl adapte olup geliştirileceği ile ilgili fikir yürütmelerinin sağlanması, web sitesi tasarımının nasıl yapılabileceği, birebir e-ticaretin kullanımı ve ihtiyaç duyulacak bilgilerin verilmesi olarak tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | E-ticaret çeşitleri, işletme paradigmaları, temel kavramlar, e-ticaret araçları, ödeme çeşitleri, alt yapı çeşitleri (iletişim, teknoloji ve ödeme alt yapıları gibi), e-ticarette Türkiye?deki firmaların güncel pozisyonu ve veri depolama teknolojileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E- Ticarete giriş ve E-Ticaretin değişen Yapısı | Bölüm 1 ss.3-39 |
2 | E- Ticaretin Yapısı ve İçeriği | Bölüm 2 ss.51- 80 Bölüm 3 ss.103- 114 |
3 | E-ticaret Pazar Mekanizması | Bölüm 4 ss.192- 222 |
4 | E-Ticarette ürün ve servis hizmetleri | Bölüm 8 ss. 412- 480 |
5 | Tüketici Davranışları, Müşteri Hizmetleri ve Reklam | Bölüm 9 ss.481- 498 |
6 | Network Analizi ve E-Ticaret | Bölüm 5 ss.259- 281 Bölüm 12 ss. 690- 699 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Firmalar arası E-ticaret (B2B) | Bölüm 4 ss. 229- 244 Bölüm 7 ss. 394- 407 |
9 | Şirket içi-dışı iletişim, E-devlet, C2C, E-Öğrenme | Bölüm 6 ss. 372- 376 |
10 | Mobil Ticaret | http://sosyalmedya.co/en/mobile-commerce-report/, Mobile Commerce A-Z: How Turkish Commerce Evolves with Mobile [REPORT] |
11 | Hukuki Alt yapı ve Uygulamalar, Siber Suçlar | Thomas Hoeren, “Law, ethics and Electronic Commerce”, International Review of Informationa Ethics, vol.3, 6/2005. |
12 | Sipariş- Tedarik ve Ödeme İşlemlerinin Uygulanması | Bölüm 8 ss. 443- 464 |
13 | E-Strateji ve Küresel E-ticaret | Bölüm 5 ss. 319-329 örnek olay |
14 | E-Ticarette İhtiyaç Duyulan Uygulama ve Alt Yapı Örnek Çalışması | Sınıf tartışması ve öğrenci sunumları |
15 | Örnek Uygulama ve Sunumlar | Öğrenci Sunumları |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Chaffey, Dave, E-Business and E-commerce Management: Strategy, implementation and practice, 4th edition, Prentice hall, 2012 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 15 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | |||||
2 | Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | |||||
3 | Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | |||||
4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | |||||
5 | İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||
6 | Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | |||||
7 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme | |||||
8 | Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma | |||||
9 | Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme | |||||
10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme | |||||
11 | - |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 143 |