AKTS - Uluslararası Pazarlama
Uluslararası Pazarlama (LOG309) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Pazarlama | LOG309 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavram ve teoriler konusunda yeterli anlayış kazandırmak ve temel bilgi dağarcığını sağlamaktır. Ders; tarihsel bir yaklaşım ve disiplinler arası bir anlayış ile öğrencileri güncel pazarlama meselelerine çekmek, bu konulara dair bir bakış açısı kazandırmak üzere tasarlanmıştır |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Uluslararası pazarlama dinamikleri, uluslararası piyasa giriş stratejileri, uluslararası markalaşma stratejileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Pazarlamanın Kapsam ve Sorunları | Bölüm 1, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 3-28 |
2 | Uluslararası Pazarlama Dinamikleri | Bölüm 2, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 29-56 |
3 | Tarih ve Coğrafya: Kültürel Anlayışın Temelleri | Bölüm 3, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 57-76 |
4 | Uluslararası Pazarlamada Kültürel Dinamikler | Bölüm 4, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 77-100 |
5 | İş Dünyasının Gelenek ve Uygulamaları | Bölüm 5, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 101-120 |
6 | Uluslararası Politik ve Hukuki Ortam | Bölüm 6, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 121-148 |
7 | Ara Sınav | Ara Sınav |
8 | Uluslararası Piyasa Araştırması | Bölüm 7, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 148-176. |
9 | Yükselen Piyasalar ve Piyasa Davranışı | Bölüm 8, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 177-202 |
10 | Çokuluslu Piyasa Bölgeleri ve Piyasa Grupları | Bölüm 9, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 203-240 |
11 | Uluslararası Piyasa Stratejileri | Bölüm 10, International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 240-262 |
12 | Uluslararası Piyasa Giriş Stratejileri | Bölüm International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 263-284 |
13 | Uluslararası Markalaşma Stratejileri | Bölüm International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 285-310 |
14 | İhracat, Yönetim ve Lojistik | Bölüm International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 310-328 |
15 | Uluslararası Pazarlamada Etik ve Sorumluluk | Bölüm International Marketing, Pervez N. Ghauri and Philip Cateora, McGraw-Hill, 3rd Edition, 2010: ss. 329-350 |
16 | Genel Sınav | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. International Marketing, Pervez Ghauri, Philip Cateora, 3rd Edition, Mc Graw Hill, 2010 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | X | ||||
2 | Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | X | ||||
4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | X | ||||
5 | İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme | X | ||||
6 | Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | X | ||||
7 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme | X | ||||
8 | Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma | X | ||||
9 | Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme | X | ||||
10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme | |||||
11 | - |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 60 |