AKTS - Dış Ticarete Giriş
Dış Ticarete Giriş (LOG209) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dış Ticarete Giriş | LOG209 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere dış ticaretle ilgili yeterli bir bilgi kazandırmaktır. Ders tarihsel bir perspektif ve çok disiplinli bir anlayışla hazırlanmış olup, öğrencilere uluslararası ticaret teori ve politikalarını öğretmek üzere tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel dış ticaret modelleri, Ricardo Modeli, gelir dağılımı, Heckscher-Ohlin modeli, standart ticaret modeli, ölçek ekonomileri, dış ticaret politikasının araçları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dünya Ticareti: Genel Bakış | Bölüm 1 ve Bölüm 2, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 31-53 |
2 | İşgücü verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli | Bölüm 3, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 54-79 |
3 | İşgücü verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli | Bölüm 3, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 54-79 |
4 | Spesifik Faktörler ve Gelir Dağılımı | Bölüm 4, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 80-109 |
5 | Spesifik Faktörler ve Gelir Dağılımı | Bölüm 4, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 80-109 |
6 | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli | Bölüm 5, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 110-140 |
7 | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli | Bölüm 5, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 110-140 |
8 | Standart Ticaret Modeli | Bölüm 6, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 141-163 |
9 | Ara Sınav | Ara Sınav |
10 | Dışsal Ölçek Ekonomileri ve Üretimin Uluslararası Konumu | Bölüm 7, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 167-184 |
11 | Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler | Bölüm 8, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 185-221 |
12 | Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler | Bölüm 8, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 185-221 |
13 | Dış Ticaret Politikasının Araçları | Bölüm 9, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 222-248 |
14 | Dış Ticaret Politikasının Araçları | Bölüm 9, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 222-248 |
15 | Dış Ticaret Politikasının Ekonomi Politiği, Gelişmekte Olan Ülkelerde Dış Ticaret Politikası, Dış Ticaret Politikası Konusunda Tartışmalar | Bölüm 10, Bölüm 11 ve Bölüm 12 International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012; ss. 249-322 |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. International Economics: Theory and Policy, Paul Krugman, Maurice Obstfeld, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012. |
---|---|
2. International Business: Theories, Policies and Practices,Tayeb, Monır, Pearson Education Ltd. 2000 | |
Diğer Kaynaklar | 3. Daniels, John, Lee Radebaugh and Daniel Sullivan. International Business: Environment and Operations, 11th ed. Pearson Education Ltd. 2007. |
4. Irwin, Douglas, Free Trade Under Fire. Princeton University Press, 2nd ed. 2005 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | X | ||||
2 | Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | X | ||||
4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | X | ||||
5 | İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme | X | ||||
6 | Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | X | ||||
7 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme | X | ||||
8 | Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma | X | ||||
9 | Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme | X | ||||
10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme | |||||
11 | - |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 92 |