AKTS - Kombine Taşımacılık
Kombine Taşımacılık (LOG203) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kombine Taşımacılık | LOG203 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye ve dünyada kullanılan kombine taşımacılık kavramının teorilerle birlikte temel anlayışın verilmesini ve aynı zamanda, lojistik firmalarının maliyetlerini düşürmeye yönelik, en uygun taşıma yönteminin belirlenmesini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Taşıma çeşitleri, kombine taşımacılık bileşenleri, tarafları, tarafların yasal yükümlülükleri ve gerekli dökümanlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kombine Taşımacılığın Değişen Yüzü | Genel bilgiler ve ders içeriği hakkında bilgi |
2 | Uluslararası Taşımacılık Çeşitleri | Örnek olay araştırması http://www.combinedtransport.com/ |
3 | Kombine Taşımacılıkta Kullanılan Temel Kavramlar ve Türkiye’deki Uygulamaları | Article: “An Innovative Approach for Sustainable Intermodal Transport”, Cumhur Atılgan, Ekim 2005, |
4 | Kullanımdaki Uluslararası Ticari Dökümanlar/ Belgeler | OECD, “Intermodal Transport, National Peer Review: Turkey”, chapter 3, pp.41-85 |
5 | Intermodal Taşımacılık | OECD, “Intermodal Transport, National Peer Review: Turkey”, chapter 4, pp.99-112 |
6 | Intermodal Taşıma Çeşitleri- II | OECD, “Intermodal Transport, National Peer Review: Turkey”, chapter 4, pp.99-112 |
7 | Ara Sınav | Ara sınav |
8 | Taşımacılığın Yönetim Kademesi | Article: “An Innovative Approach for Sustainable Intermodal Transport”, Cumhur Atılgan, Ekim 2005 Ders Kitabı Bölüm 7-8 ss.34-44 |
9 | Maliyet Unsuru Açısından Taşımacılık | http://www.uic.org/spip.php?article3149, |
10 | Fiyatlama, Sigortalama ve Taşıma Politikaları | http://www.uic.org/spip.php?rubrique2162, taşımacılar, taşıma operasyonları, sigortalama |
11 | Kombine Taşımacılık Mevzuatı | http://www.uic.org/spip.php?article2788, kodlama, sertifika ve standartlar listesi |
12 | Öğrenci Sunumları | 15. dk. sunum |
13 | Öğrenci Sunumları | 15. dk. sunum |
14 | Öğrenci Sunumları | 15. dk. sunum |
15 | Genel Tekrar | Genel Tekrar |
16 | Genel Sınav | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. OECD, “Intermodal Transport, NationalPeer Review: Turkey” |
---|---|
2. UDH: Turkish Combined Transport Strategy , Dr.Metin ÇANCI- Dr.Murat ERDAL : International transport Management | |
Diğer Kaynaklar | 3. UNECE: Transport Committee’s Documents |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | X | ||||
2 | Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | X | ||||
4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | X | ||||
5 | İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme | X | ||||
6 | Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | X | ||||
7 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme | X | ||||
8 | Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma | X | ||||
9 | Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme | X | ||||
10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme | |||||
11 | - |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 60 |