AKTS - İşletmelerde Sayısal Uygulamalar
İşletmelerde Sayısal Uygulamalar (MAN122) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde Sayısal Uygulamalar | MAN122 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, yöneticilerin karşılaşabilecekleri problemlerin, istatistiksel metotlar yardımıyla nasıl çözülebileceğini göstermektedir. Derste, istatistiksel verilerin toplanması, derlenmesi, düzenlenmesi ve analiz edilerek yorumlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yöneticilerin karşılaşabilecekleri problemlerin, istatistiksel metotlar yardımıyla çözümü; istatistiksel verilerin toplanması, derlenmesi, düzenlenmesi ve analiz edilerek yorumlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmelerdeki uygulamalar, istatistik, veri, değişken kavramları | Armutlulu Bölüm 1-2 |
2 | Verilerin derlenmesi ve grafik çizimleri | Armutlulu Bölüm 3 |
3 | Verilerin özetlenmesi (merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri) | Armutlulu Bölüm 4 |
4 | Tanımlayıcı istatistik excel uygulamaları | |
5 | Kısa süreli sınav | |
6 | Olasılık teorisi | Armutlulu Bölüm 5 |
7 | Özel olasılık dağılımları | Armutlulu Bölüm 7 |
8 | Özel olasılık yoğunlukları | Armutlulu Bölüm 8 |
9 | Vize sınavı | |
10 | Örnekleme dağılımları | Armutlulu Bölüm 9 |
11 | Parametlerin kestirimi | Armutlulu Bölüm 10 |
12 | Hipotez sınamaları | Armutlulu Bölüm 11 |
13 | Hipotez sınamaları | Armutlulu Bölüm 11 |
14 | Regresyon analizi | Armutlulu (işletmelerde uyg.ist.) Bölüm 5 |
15 | Hipotez sınamaları ve regresyon Excel uygulamaları | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, Statistics for Business and Economics, Pearson Education |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Thomas K. Tiemann, Introductory Business Statistics |
3. Marcelo Fernandes, Statistics for Business and Economics | |
4. İsmail Hakkı Armutlulu, Işletme istatistiğine giriş | |
5. İsmail Hakkı Armutlulu, İşletmelerde Uygulamalı istatistik | |
6. Necmi Gürsakal, İstatistik 1-2 | |
7. Fahamet Akın, Sosyal Bilimlerde istatistik |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | X | ||||
2 | Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | X | ||||
4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | X | ||||
5 | İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme | X | ||||
6 | Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | X | ||||
7 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme | X | ||||
8 | Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma | X | ||||
9 | Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme | X | ||||
10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme | |||||
11 | - |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 138 |