AKTS - Kamu Maliyesi ve Maliye Politikası

Kamu Maliyesi ve Maliye Politikası (ECON324) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kamu Maliyesi ve Maliye Politikası ECON324 Alan Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Aşağıda belirtilen konularda gerekli açıklamaların yapılması söz konusudur: 1. Kamu maliyesi alanında ana kavramlar ve temalar. 2. Kamu iktisadi faaliyetlerinin ana işlevleri, bütçe ve bütçeleme süreci, kamusal mal ve hizmetlerin özellikleri ve etkin sunum modelleri, kamu hizmet üretiminde karar alma yöntemleri, kamu harcamaları, kamu gelirleri ve vergileme, devlet borçlanması, neoliberal küreselleşmenin kamu kesimi ve kamu maliyesi üzerindeki etkileri.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kamu maliyesi alanındaki ana temaların anlaşılması ve temel değişkenler arasındaki bağlantının kurulması.
  • Kamu maliyesine ilişkin verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanmasında için gerekli analiz araçlarının kullanılması.
  • Siyasal karar alma süreçleri ve kamu maliyesi arasında bağlantı kurulması.
  • Kamu maliyesi alanında daha ileri düzeyde çalışmalar için gerekli bilgi donanımının verilmesi.
Dersin İçeriği Kamu kesimi ve örgütlenme; kamusal mal ve hizmetleri; milli muhasebe içinde kamu kesimi; siyasal karar mekanizması; bütçe ve bütçeleme ilkeleri; kamu harcamaları ve makroekonomik etkileri; kamu gelirleri ve vergiler, Türk bütçe sistemi; maliye politikası, istikrar ve yapısal uyum; bütçe açıkları, Hazine ve Merkez Bankası.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kamu kesimi Stiglitz, ss.3-25
2 Piyasa etkinliği ve piyasa başarısızlığı Stiglitz, ss. 56-92
3 Etkinlik ve eşitlik Stiglitz, ss. 93-124
4 Kamu malları ve kamu tarafından sunulan özel nitelikte mallar Stiglitz, ss. 127-155
5 Kamu mallarının etkin sunumu Musgrave and Musgrave, ss. 59-72
6 Dışsallıklar ve çevre Stiglitz, ss. 214-234
7 Arasınav
8 Kamusal seçim Stiglitz, ss. 156-185
9 Kamusal üretim ve bürokrasi Stiglitz, ss. 189-213
10 Vergilemede temel kavramlar Stiglitz,ss. 451-481
11 Vergi yansıması Stiglitz, ss.482-510
12 Vergileme ve iktisadi etkinlik Stiglitz, ss. 518-549
13 Kamu finansmanı ve kamu maliyesinde sürdürebilirlik Stiglitz, ss. 772-793
14 Türk bütçe sistemi Konuya ilişkin metinler ve belgeler
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Stiglitz, Joseph E. (2000), Economics of the Public Sector, Third Edition,New York: W.W. Norton & Company, Inc.
Diğer Kaynaklar 2. Rosen, Harvey S. (2005),Public Finance, Seventh Edition, New York: McGraw-Hill/Irwin
3. Musgrave, R. A. and Musgrave P.B (1989), Public Finance in Theory and Practice, McGraw_Hill, 5th edition, New York.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 5
Ödevler 1 5
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme
2 Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme
3 Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme
4 Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme
5 İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme
6 Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme
7 Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme
8 Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma
9 Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme
10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme
11 -

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 6 96
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 155