AKTS - İş Hayatında Yaratıcılık
İş Hayatında Yaratıcılık (ART265) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Hayatında Yaratıcılık | ART265 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, yaratıcılığı geliştirebilme ve kullanabilme yetisini kazandırma. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yaratıcılık teknikleri; yaratıcılığın iş hayatımızda uygulanması; sektöre dışardan bakma ve eleştirme; sanat aracılığıyla yeni yaklaşımlar oluşturma; yenilikçi fikirler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, 21. yüzyıl sektörlerinde yaratıcılık | |
2 | Yaratıcılık süreci ve ilham kaynağı oluşturmak | |
3 | Yaratıcı metodları besleme ve beslenme sonrası çıkarımları projeye uygulama (Yöntem) | |
4 | Bireysel veya takım halinde bir konuyu yeni bakış açısıyla değerlendirme üzerine proje geliştirme ve yöntemler | Proje geliştirme için ön hazırlık |
5 | Proje esnasında müşteri ya da ilgili krizleri aşabilme | |
6 | Proje sunumları ve öğrencilerin birbirlerini değerlendirmesi/eleştirmesi | |
7 | Proje Bütçe Çalışması / Satın Alma Teknikleri | |
8 | Ara Değerlendirme | |
9 | Konusunda uzman konuşmacıyla uygulamalı ders (Kısa bilgilendirme ve soru/cevap) | |
10 | Yaratıcı Strateji Geliştirme ve uygulama / Müşteri isteklerini anlama | |
11 | Fakültelerine göre belirlenecek önceden yapılmış proje/dava/reklam vb. bir çalışmanın yeniden analiz edilmesi / müşteri ihtiyaçlarını anlama | |
12 | Yapılan analizleri değerlendirmek ve yeni yaratıcı yaklaşımlar geliştirmek | |
13 | İş hayatında İletişim | Sonraki ders konusuna hazırlık |
14 | 4. Nesil Sanayi Devrimi ve yaratıcılık | |
15 | Genel eğitim dönemi değerlendirmesi | |
16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Harvard Business Review Press (2013). Kendinizi Yönetmek. Melis İnan (Çev.). İstanbul: Optimist Yayın Grubu. |
---|---|
2. Gelb, M. J. (2000). Leonardo da Vinci Gibi Düşünmek: Yedi Adımda Deha. İstanbul: Beyaz Yayınları. | |
3. Gelb, M. J. (2004). Dehanızı Keşfedin: Tarihin En Devrimci 10 Aklı Gibi Düşünmenin Yolları. Handan Balkara (Çev.). İstanbul: Boyner Yayınları. | |
4. May, R. (1987). Yaratma Cesareti. Alper Oysal (Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 2 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 22 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | |||||
2 | Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | |||||
3 | Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | |||||
4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | |||||
5 | İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||
6 | Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | |||||
7 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme | |||||
8 | Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma | |||||
9 | Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme | |||||
10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme | |||||
11 | - |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |