Japonca I (JAP201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Japonca I JAP201 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) iletişim kurmasına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma • Hiragana, katakana alfabesini tanıyabilir. • Kısa metinlerde anafikri bulabilir. • Soru yönergelerini okuyup anlayabilir. • Kişisel ve günlük konuşma gibi, temel düzeyde anlatılmış metinleri okuyup, anlayabilir. Konuşma • Kendini basitçe tanıtabilir ve temel selamlaşma ifadelerini kullanabilir. • Kendisinin ve diğer şahısların memleketini, yaşını, mesleğini söyleyebilir. • Aile bireylerini tanıtıp, onlar hakkında basit bilgiler verebilir. • Yiyecek ve içecek siparişi verebilir, saat kullanarak bir gününü anlatabilir.
  • Dinleme • Diyaloglarda geçen temel düşünceyi anlayabilir. • Dinlenilen metin üzerinden soru-cevap yapabilir. • dinleme aracılığıyla Japoncanın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir, • Yazma • Kendisi, ailesi, arkadaşları ve yaşadığı yer hakkında temel düzeyde tanıtım yapabilir. • Basit cümleler kullanarak mektup, e-mail yazabilir. Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak.
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma-Kendini Tanıtma (meslek,uyruk,ülke adları) Resimli ek materyaller, vcd
2 İsim Cümleleri Kurma (olumlu-olumsuz soru halleri)
3 Sayılar Soru Edatları Geniş zaman-gelecek zaman Ders Kitabı 6-14, CD, Resim Kartları
4 İşaret sıfatları, işaret zamirleri (Bu, şu, o) Eşya isimleri Fiyat sorma Ders kitabı 15-22
5 Yer Bildirim ifadeleri Mekan tanımları Ders kitabı 23-30
6 Hiragana Alfabesi (a-ka-sa-ta) dizinleri Fiil cümleleri
7 Hiragana Alfabesi (na-ha-ma) dizinleri
8 Ara Sınav
9 Hiragana Alfabesi (ra-ya-wa-n) dizini ve kurallar
10 Katakana Alfabesi Ders kitabı 31-38
11 Katakana Alfabesi
12 Tarih/gün/saatler (ne zaman) Aile bireyleri
13 Katakana Alfabesi
14 Katakana Alfabesi
15 FINAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Surīē Nettowāku, Kabushiki Kaisha. (2012). Minna no Nihongo: Minna no Nihongo. Tōkyō: Surī Ē Nettowāku.
Diğer Kaynaklar 2. CD Konulara ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme
2 Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme
3 Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme
4 Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme
5 İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme
6 Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme
7 Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme
8 Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma
9 Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme
10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme
11 -

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100