AKTS - Fransızca I

Fransızca I (FRE201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fransızca I FRE201 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Fransızca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) iletişim kurmasına yardımcı olacak temel Fransızca dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • Alfabeyi tanıyabilir, • kısa metinlerdeki ana fikri bulabilir, • bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Konuşma: • kişisel bilgi verebilir, • günlük faaliyetleri basit cümleler kurabilir • hava durumu hakkında konuşabilir
  • Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla Fransızcanın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa ve basit metinler yazabilir. Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak.
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Unité 0 / Leçon 1-2-3 / Commencez en français Dinleme: Kendini ve birini tanıtma Okuma: Fransızca 1’den 10’a kadar sayılar Konuşma: Fransızca yönergeler ve kullanımları Yazma: Kibarlık bildiren ifadeler Samimi ve resmi hitap şekilleri Ders kitabı 11-18
3 Unité 1 / Leçon 1-2-3-4 / Arrivée dans un pays francophone Dinleme: Bir kişiyi tanıtma (milliyetini, yaşını, mesleğini ve yaşadığı yeri vs. öğrenme) Okuma: "Être" ve “-er” takısıyla biten 1. grup düzenli fiillerin geniş zamana göre çekimleri, Féminin ve Masculin Belirli, belirsiz ve bileşik artikeller (le ,la, l’, les, un ,une, des, du, de la, de l’, des) Yazma: Olumsuzluk belirten yapıyı öğrenme Konuşma: Connaitre, Comprendre ve Écrire fiilleri Qui, Que, Où, Comment ve Quel kalıpları ile soru-cevap Ders kitabı 19-32
4 Unité 2 / Leçon 1 / Découvrir une ville Okuma: Yol tarifini anlama, Yazma: Aller fiili, Dinleme: Fransızca 11’den 60’a kadar sayılar ve sıra sayıları, Konuşma: Yol tarif etme. Ders kitabı 33-35
5 Unité 2 - Leçon 2 / Trouver une adresse Okuma: Adresi anlama Yazma: Yer ve yön zarfları İsmin önüne gelen sıfatlar Ders kitabı 36-37
6 Unité 2 – Leçon 3 / Faire une rencontre Dinleme: Sohbete başlama Konuşma: "Est-ce que" ve tonlama ile soru kalıpları "Si, Oui ve Non" ile cevap verme İş yerinde tanışmak için kurulan diyalog Yazma: Venir, Voir, Dire Fiilleri Ders kitabı 38-39
7 Unité 2 – Leçon 4 / Connaître les manifestations de l’année Okuma: Takvimi anlama (Aylar, günler ve mevsimler) Dinleme: Planların tarihini anlama Konuşma: Tarih sorma ve söyleme Yazma: 60-1000 aralığındaki sayılar Parler, Travailler ve Écouter fiilleri Ders kitabı 40-42
8 ARA SINAV
9 Unité 2 – Projet / Présenter une ville Okuma: Bir şehrin tanıtımı "Il y a" yapısı Ders kitabı 42-44
10 Unité 2 – Outils Okuma ve Yazma: 2. ünitede öğrenilen dil bilgisi konuları ile ilgili aktiviteler Ders kitabı 44-46
11 Unité 3 – Leçon 1 / Vivre dans une famille Dinleme: Ailesini aitlik sıfatları kullanarak tanıtma Okuma: Aile bireylerini belirtme Ders kitabı 46-48
12 Unité 3 – Leçon 2 / Organiser son temps Dinleme: Doğum tarihini anlama Yazma: Avoir ve Faire fiilleri Okuma: Broşürdeki bilgileri anlama Ders kitabı 48-51
13 Unité 3 – S’informer sur un horaire Dinleme: Saatler hakkında bilgi edinmek Yazma: Commencer, Fermer, Ouvrir ve Finir fiilleri Konuşma: Kurumların çalışma saatleri ile ilgili soru-cevap Ders kitabı 51-52
14 Unité 3 – Leçon 3 / Prendre de nouvelles habitudes Leçon 4 / S’adapter à un rythme de vie Okuma: İnternet sitesinde bir form Konuşma: Hobilerini, sevmediği şeyleri ve günlük hayattaki alışkanlıklarını ifade etme Yazma: Prendre, Comprendre ve Apprendre fiilleri Dönüşümlü (Se ile olan) fiiller Ders kitabı 52-55
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Tendance méthode de français A1 CLE INTERNATIONAL ( Jacky Girardet-Jacques Pécheur-Colette Gibbe-Marie Louise PARİZET.)
Diğer Kaynaklar 2. MDB Diğer Dil görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme
2 Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme
3 Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme
4 Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme
5 İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme
6 Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme
7 Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme
8 Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma
9 Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme
10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme
11 -

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100