AKTS - Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II
Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II (HIST102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II | HIST102 | 2. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere vatan sevgisini aşılamak; Atatürk ilkelerine bağlı, Atatürkçü gençler olarak yetişmelerini sağlamak; demokrasi bilincini geliştirerek çağdaş demokratik yönetim düzeyine hangi aşamalardan geçilerek ulaşıldığını kavratmaktır. Öğrencilere, günümüzün sorunlarını Atatürkçü yaklaşımla çözüm önerileri geliştirecek tutum, davranış ve yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kurtuluş Savaşı; Lozan Antlaşması; Cumhuriyetin ilanı; saltanatın ve halifeliğin kaldırılması; Atatürk devrimleri; milli ekonominin kurulması; II. Dünya Savaşı, öncesi ve sonrası; 1960 aonrası Türkiye Cumhuriyeti. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyetin ilanı, Halifeliğin kaldırılması, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, 20 Ocak 1921 Anayasası. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 151-166. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 188-209. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 177-191. |
2 | Şeyh Sait isyanı, 20 Nisan 1924 Anayasası, İzmir suikastı, Serbest Cumhuriyet Fırkası, Menemen olayı. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 166-175. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 209-214. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 191-203. |
3 | Hukuk, eğitim ve kültür, ekonomi ve günlük hayata ilişkin devrimler, düzenlemeler. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 179-206. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 214-260. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 203-228. |
4 | Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923-1930 Dönemi: Türk-Yunan ilişkileri, Musul sorunu, Türk-Fransız ilişkileri. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 209-217. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 271-286. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 228-235. |
5 | Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923-1930 Dönemi: Türk-İtalyan ilişkileri, Türk-Sovyet ilişkileri, Doğu devletleri ile ilişkiler. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 217-219. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 286-292. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 235-237. |
6 | Türkiye Cumhuriyeti’nin 1931-1939 Dönemi: Türkiye’nin Milletler Cemiyetine girişi, Türk-Alman ilişkileri, Balkan Antantı, Türk-İngiliz İlişkileri. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 219-224. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 292-295. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 238-240. |
7 | Ara sınav | |
8 | Türkiye Cumhuriyeti’nin 1931-1939 Dönemi: Montreux Boğazlar Sözleşmesi, Sadabat Paktı, Hatay sorunu. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 224-228. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 286-289. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 240-247. |
9 | Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Milliyetçilik. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 231-241. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 305-312. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 251-263. |
10 | Atatürk ilkeleri: Devletçilik, Laiklik, İnkılapçılık. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 241-252. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 313-320. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 263-268. |
11 | İsmet İnönü Dönemi (1938-1950). İkinci Dünya Savaşı. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 253-268. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 325-335, 363-366. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 288-306. |
12 | Demokrat Parti Dönemi (1950-1960). | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 268-273. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 335-347. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 311-331. |
13 | Türkiye Cumhuriyeti’nin 1960-2000 yılları arasındaki iç ve dış olaylar. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 274-286. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 347-362. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 335-353. |
14 | Soğuk Savaş döneminde Türkiye. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 286-295. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 366-376, 381-390. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 326-329. |
15 | Soğuk Savaş dönemi sonrasında Türkiye. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 295-297. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 390-407. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 372-391. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk |
---|---|
2. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2017 | |
3. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2010 | |
4. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 | |
Diğer Kaynaklar | 5. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008 |
6. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008 | |
7. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996 | |
8. Atatürk ve Demokratik Türkiye, Halil İnalcık, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2007 | |
9. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | |||||
2 | Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | |||||
3 | Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | |||||
4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | |||||
5 | İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |||||
6 | Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | |||||
7 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme | |||||
8 | Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma | |||||
9 | Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme | |||||
10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme | |||||
11 | - |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 76 |