AKTS - Uluslararası Pazarlama ve Stratejileri

Uluslararası Pazarlama ve Stratejileri (LOJ501) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama ve Stratejileri LOJ501 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler (A Grubu)
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere uluslararası pazarlama ile ilgili temel kavram ve teoriler konusunda yeterli anlayış kazandırmak ve temel bilgi dağarcığını sağlamaktır. Ders; tarihsel bir yaklaşım ve disiplinler arası bir anlayış ile öğrencileri güncel pazarlama meselelerine çekmek, bu konulara dair bir bakış açısı kazandırmak üzere tasarlanmıştır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin İçeriği Uluslararası pazarlama dinamikleri, uluslararası piyasaya giriş yöntemleri, uluslararası ürün, dağıtım, tutundurma, fiyatlama stratejileri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkiye ve dünya ticaret ve ekonomisi ile ilgili kapsamlı bilgi edinmek.
2 Çağdaş ve güncel uluslararası ticaret ve lojistiği bilgisi alarak bu alanlarda yeteneğini geliştirmektir.
3 Uluslararası işletmecilik, uluslararası pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikro ve makro ekonomi, uluslararası ekonomi kuramı ve politikası, uluslararası ticaret kuramları, dış ticaret mevzuatı, gümrük işlemleri ve de uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel bilgilerle donanmak.
4 Uluslararası işletmecilik, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanında kavramsal ve analitik öngörü ve çözümleme yapma becerisini edinir.
5 Uluslararası düzeyde lojistiği, dağıtım kanalları ve dağıtım kanallarının alt dalları olan uluslararası toptancılık ve uluslararası perakendecilik bilgileri elde edinir.
6 Uluslararası ticaret ve lojistiği alanında edinilecek güncel ve kapsamlı bilgi ile mevcut pozisyonlarda daha verimli çalışma ve gelecekte yüksek pozisyonlara aday olma imkânı kazanır.
7 Küresel bir bakış açısı ile uluslararası işletmecilik, ticaret ve ekonomi konularını değerlendirme imkânı bulur.
8 İhracat ve ithalat işlemleri ve de uygulamaları konusunda kapsamlı bilgi edinir.
9 Sürekli gelişen ve değişen ve de sürekli rekabetin arttığı ticaret ortamında kendisini geliştirme fırsatı bulur.
10 Uluslararası ticaret hukuku ve mevzuat ile ilgili bilgi edinir.
11 Uluslararası işletme dış çevresini daha geniş ve kapsamlı görme ve çözümleme fırsatı edinir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 0