AKTS - Elektronik Ticaret
Elektronik Ticaret (ISL407) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronik Ticaret | ISL407 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, e-ticaret ile ilgili günümüzde süregelen değişikliklerin takip edilerek bu sisteme nasıl adapte olup geliştirileceği ile ilgili fikir yürütmelerinin sağlanması, web sitesi tasarımının nasıl yapılabileceği, birebir e-ticaretin kullanımı ve ihtiyaç duyulacak bilgilerin verilmesi olarak tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | E-ticaret çeşitleri, işletme paradigmaları, temel kavramlar, e-ticaret araçları, ödeme çeşitleri, alt yapı çeşitleri (iletişim, teknoloji ve ödeme alt yapıları gibi), e-ticarette Türkiye?deki firmaların güncel pozisyonu ve veri depolama teknolojileri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E- Ticarete giriş ve E-Ticaretin değişen Yapısı | E-ticaretin evrimi ve iş dünyasına etkileri hakkında giriş materyalleri okunmalı. |
2 | E- Ticaretin Yapısı ve İçeriği | E-ticaret türleri ve temel terimlerle ilgili bir makale okunmalı. |
3 | E-ticaret Pazar Mekanizması | E-ticaret pazar yapıları ve mekanizmaları üzerine makaleler incelenmeli. |
4 | E-Ticarette ürün ve servis hizmetleri | Çevrimiçi perakendecilik ve ürün/hizmet pazarlaması üzerine araştırma yapılmalı. |
5 | Tüketici Davranışları, Müşteri Hizmetleri ve Reklam | Tüketici davranışları ve dijital reklamcılık üzerine okumalar yapılmalı. |
6 | Network Analizi ve E-Ticaret | B2B e-ticaret modelleri ve işbirlikçi ticaret hakkında bilgi edinilmeli. |
7 | Firmalar arası E-ticaret (B2B) | Kamusal B2B platformları üzerine örnek incelemeleri yapılmalı. |
8 | Ara Sınav | Vize sınavı için işlenen tüm konular gözden geçirilmeli. |
9 | Şirket içi-dışı iletişim, E-devlet, C2C, E-Öğrenme | İşletme içi e-ticaret, e-devlet ve e-öğrenme üzerine okumalar yapılmalı. |
10 | Mobil Ticaret | Mobil ticaretin yükselişi ve iş dünyasına etkileri araştırılmalı. |
11 | Hukuki Alt yapı ve Uygulamalar, Siber Suçlar | E-ticaretteki yasal ve etik zorluklar üzerine bilgi edinilmeli. |
12 | Sipariş- Tedarik ve Ödeme İşlemlerinin Uygulanması | Çevrimiçi ödeme sistemleri ve sipariş karşılama süreçleri üzerine çalışılmalı. |
13 | E-Strateji ve Küresel E-ticaret | E-strateji geliştirme ve küresel e-ticaret üzerine araştırmalar yapılmalı. |
14 | E-Ticarette İhtiyaç Duyulan Uygulama ve Alt Yapı Örnek Çalışması, Sunumlar | E-ticaret altyapısının kurulumu hakkında temel bilgiler öğrenilmeli ve proje sunumları hazırlanmalı. |
15 | Proje Sunumları | Proje sunumları tamamlanıp sunum için pratik yapılmalı. |
16 | Final Sınavı | Final sınavı için tüm ders konuları gözden geçirilmeli. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Erkayhan, M. (2021). E-Başla: E-Ticaret ve E-ihracat Başlangıç Rehberi, ISBN: 9786057018328 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Yamamoto, G. T. (2020). E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar. ISBN: 978-6054613-64-9. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek | |||||
2 | İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek | X | ||||
3 | İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek | |||||
4 | işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek | |||||
5 | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek | X | ||||
6 | Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek | |||||
7 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek | X | ||||
8 | İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek | |||||
9 | İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek | |||||
10 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek. | |||||
11 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
12 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek | X | ||||
13 | . |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 14 | 14 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |