AKTS - Dijital Dönüşüm ve Sektör Uygulamaları
Dijital Dönüşüm ve Sektör Uygulamaları (ISL330) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Dönüşüm ve Sektör Uygulamaları | ISL330 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yapay zekâ, makine öğrenimi, bulut bilişim, nesnelerin internet, bulut bilişim, büyük veri vb. gelişmekte olan teknolojilerinin iş süreçlerini nasıl değiştirdiğini sektörel bazda öğrenmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gelişmekte olan teknolojiler ve bu teknolojileri ait terminoloji, dijital dönüşüm ve inovasyonla olan ilişkisi, örgüt kültürünün dijital dönüşüm üzerinde etkileri, yeni iş ve gelir modelleri, verinin önemi ve rekabet avantajı, karar destek süreçlerinde dijitalleşme, farklı sektörlerden dijital dönüşüm proje örneklerinin tartışılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital Dönüşüm, Yönetim ve Yönetişim, Elektronik Sektörler: Terminoloji | Temel terminoloji içeren materyaller okunmalı. |
2 | Dijital İnovasyon ve Dönüşüm | Dijital inovasyon ve dönüşüm üzerine akademik makaleler okunmalı. |
3 | Teknoloji ve Geçmişten Günümüze İş Süreçleri | Teknolojinin iş süreçleri üzerindeki evrimini anlatan makaleler okunmalı. |
4 | Endüstri Devrimleri, Endüstri 4.0 | Endüstri devrimleri ve Endüstri 4.0 hakkında literatür taraması yapılmalı. |
5 | Bankacılık Faaliyetlerinde Dijitalleşme | Dijitalleşmenin bankacılık sektöründeki etkileri hakkında makaleler okunmalı. |
6 | Dijital Dönüşüm ve İletişim | Dijital dönüşümün iletişim üzerindeki etkileri hakkında okumalar yapılmalı. |
7 | Dijital Dönüşüm ve Gelişmekte Olan Teknolojiler | Gelişmekte olan teknolojiler ve dijital dönüşüm arasındaki ilişki üzerine okumalar yapılmalı. |
8 | Vize | İşlenen konuları gözden geçirmeli. |
9 | Blockchain ve Kripto Paralar | Blockchain ve kripto paralar üzerine tematik makaleler okunmalı. |
10 | Bankaların Chatbot Uygulamaları | Bankacılık sektöründe chatbot uygulamaları hakkında literatür taraması yapılmalı. |
11 | CRM Uygulamaları, Trader Robotlar | CRM uygulamaları ve trader robotlar hakkında bilgi edinilmeli. |
12 | Yeni Teknolojilerin Gelişimi ve Teknoloji Trendleri (Büyük Veri, Dağıtılmış Defter Teknolojileri) | Büyük veri ve dağıtılmış defter teknolojileri üzerine okumalar yapılmalı. |
13 | Yeni Teknolojilerin Gelişimi ve Teknoloji Trendleri (AR / VR, Nesnelerin İnterneti- IoT) | AR/VR ve IoT üzerine akademik makaleler okunmalı. |
14 | E-Ticaret Dijital Ödeme Sistemleri İlişkisi | E-ticaret ve dijital ödeme sistemleri arasındaki ilişki üzerine okumalar yapılmalı. |
15 | Proje Sunumları | Proje sunumları için gerekli hazırlıklar yapılmalı. |
16 | Final Sınavı | Ders konularını gözden geçirip final sınavı için hazırlık yapılmalı. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Dijital Dönüşüm ve Finans: Gelecek Sandığımızdan Daha Yakın, Prof. Dr. Adalet HAZAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek | |||||
2 | İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek | |||||
3 | İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek | |||||
4 | işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek | X | ||||
5 | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek | |||||
6 | Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek | |||||
7 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek | X | ||||
8 | İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek | |||||
9 | İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek | |||||
10 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek. | |||||
11 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
12 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek | X | ||||
13 | . |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 14 | 14 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |