AKTS - Fransızca II

Fransızca II (FRE202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fransızca II FRE202 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
FRE201
Dersin Dili Fransızca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, FRE201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde Fransızca iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır. Bu ders ilk yarıyılda verilen FRE201 dersinin devamı mahiyetindedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
  • diyalog tamamlayabilecek ve ilgili soruları cevaplayabilir
  • dinleme aracılığıyla Fransızca’nın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir,
  • günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir,
  • kişisel bilgi verebilir
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Unité 4 – Leçon 1-2 / Participer à une sortie Okuma: Kısa mesaj, davetiye ve yakın gelecek planları Dinleme: Buluşmak için kurulan diyalog Yazma: Savoir, Connaître, Vouloir, Pouvoir ve Devoir fiilleri Konuşma: Davete karşılık verilecek cevaplar Ders kitabı 60-66
3 Unité 4 – Leçon 3 / Faire face à un problème Dinleme: Bir sorunu anlamak Konuşma: Derdini anlatmak, Tavsiye almak/vermek, Farklı görüşlere katılıp katılmadığını belirtmek Yazma: Emir (impératif) kipi Ders kitabı 66-68
4 Unité 4 – Leçon 4 / Faire un pique-nique Okuma: Fransızca bir yemek menüsü Yazma: Les articles partitifs (de la, du, de l’, des) Miktar belirteçleri Konuşma: Dışarıda buluşmak için teklifte bulunma ve birinin sözlerini aktarma Ders kitabı 69-74
5 Unité 5 – Leçon 1 / Voyager Okuma: Yolculuk belirten bir metin Dinleme: Yolculuk sonrası anılarını anlatma Yazma: Di’li geçmiş zaman (passé-composé) kullanarak yolculuğunu anlatma Konuşma: Geçmiş etkinliklerinden bahsetme Ders kitabı 75-77
6 Unité 5 – Leçon 2-3 / Organiser un voyage Okuma: Seyahat dokümanları (bilet vs.) Dinleme: Yolculara yapılan duyurular Yazma: Taşıtlar Arriver, partir, changer ve prendre fiilleri Konuşma: Pour, pourquoi ve parce que ile olayların nedenlerini ve amaçlarını sormak/ifade etmek Ders kitabı 78-81
7 Unité 5 – Leçon 4 / Visiter une région Okuma: Bir bölgeyi tanımak Haritadan hava durumunu saptamak Konuşma: Hava durumundan bahsetmek Yazma: Bir bölge hakkında bilgi vermek Ders kitabı 82-88
8 Unité 6 – Leçon 1 / Faire des achats Okuma: Hediye seçimi Yazma: Karşılaştırma (plus, moins, aussi, le plus, le moins, le meilleur, vb.) Montrer ve Choisir fiilleri İşaret sıfatları Dinleme: Hediyeye karar vermek Ders kitabı 89-91
9 ARA SINAV
10 Unité 6 – Leçon 2-3 / Acheter Okuma: İnternetten sipariş verme / satın alma Yazma: Acheter, payer, vendre fiilleri Gereklilik belirten (il faut) yapı Dinleme: Kıyafet seçimi Konuşma: Kıyafetlerin rengini ifade etme Ders kitabı 92-95
11 Unité 6 – Leçon 4 / Consommer Okuma: "Bilinçli bir tüketici misiniz?" testi Yazma: Essayer ve Envoyer fiilleri Konuşma: Restoranda sipariş verme ve hesap isteme Ders kitabı 96-102
12 Unité 7 – Leçon 1-2 / Se faire des relations Dinleme: Tanışmak ve hobileri hakkında sohbet etmek Yazma: COD (complément d'objet direct) Süreç zarfları (depuis, pendant vs.) Konuşma: Buluşma tekliflerini kabul etme / reddetme Okuma: İş deneyimi Ders kitabı 102-107
13 Unité 7 – Leçon 3-4 / Parler de ses relations Dinleme: İş hayatıyla ilgili bir deneyiminden bahsetme Yazma: COI (complément d'objet indirect) ve Plaire fiili Okuma: Kısa mesaj, kart postal, e-mail ve davetiyeyi anlama Ders kitabı 108-116
14 Unité 8 – Leçon 1-2 / Organiser ses loisirs Okuma: Fotoğraf albümü Film özetleri Yazma: Passé Composé (-di’li geçmiş zaman) ve Imparfait (-yordu’lu geçmiş zaman) Travailler, Aller, Avoir ve Prendre fiillerinin imparfait çekimi Qui ve Que Dinleme: Anılar Konuşma: Film tanıtımı Ders kitabı 117-121
15 Unité 8 – Leçon 3-4 / Faire du sport - Donner son opinion sur un spectacle Dinleme: Yapılan spordan bahsetmek Yazma: Le pronom "en" Konuşma: Yaptığı/sevdiği sporu anlatmak Etkinlikler hakkında kendi fikrini beyan etmek Okuma: Sosyal medyada paylaşılan bir etkinlik (konser, tiyatro, sinema vs.) hakkında bilgilenme Ders kitabı 122-130
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Tendances: Méthode de français, Girardet, J., Pécheur, J., Gibbe, C., & Parizet, M.-L.: CLE international,2016, Paris
Diğer Kaynaklar 2. Tendances Méthode de français Cahier d’activités A 1, Grammaire Progressive du Français, Paris: CLE international. Girardet, J., Pécheur, J.,Grégoire. avec la participation de Gracia Merlo.
3. Ders Notları Konulara ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek
4 işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek.
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100