AKTS - Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri II
Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri II (KAM210) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde İstatistik ve Araştırma Yöntemleri II | KAM210 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
YOK |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı sosyal bilimlerde niceliksel (quantitative) araştırma yöntemlerini öğrencilere tanıtarak uygulayabilmelerini sağlamaktır. Böylece, öğrenciler tutarlı ve ampirik verilere dayalı bir araştırma yapma konusunda bilgilenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Niceliksel yöntemler; SPSS; istatistiki testler; saha çalışması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma. Dersi tanıtma ve öğrencilerden beklentileri açıklama. | |
2 | İstatistik nedir? Araştırmadaki rolü nedir? | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 3-41. |
3 | Tek Değişkenli Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (I) – Frekans Dağılımları | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 51-91. Excel ile örnek anlatım ve çözümler |
4 | Tek Değişkenli Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (II) – Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 92-127. PSPP ya da Excel uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
5 | Tek Değişkenli Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (III) – Normal Dağılım | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 128-154. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler 1. Ödev. |
6 | Ortak Dağılımlar için Betimleyici İstatistikler (I) – Korelasyon Katsayısı | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 157-192. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
7 | Hipotez Testi ve İstatistiksel Çıkarımlar | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 223-355. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
8 | Gruplar-Arası İstatistiksel Testler – t-Testleri | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 359-400. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
9 | Gruplar-Arası İstatistik Testler – Tek Yönlü Varyans Analizi | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 401-452. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
10 | Ara Sınav | |
11 | Basit ve Çoklu Regresyon Analizi I | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 578-600. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
12 | Basit ve Çoklu Regresyon Analizi II | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 578-600. PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler 2. Ödev. |
13 | Kategorik Veri Analizi: Çapraz Tablo ve Ki-Kare Testi | Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, sayfa 601-634. • PSPP uygulaması ile örnek anlatım ve çözümler |
14 | Ders tekrarı | Geçmiş konuların tekrarı ve soruların cevaplanması.Final sınavı ile ilgili bilgilendirme. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Richard J. Shavelson, Sosyal Bilimler için İstatistik, Ankara: Pegem Akademi, 2016. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek | |||||
2 | İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek | |||||
3 | İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek | |||||
4 | işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek | |||||
5 | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek | |||||
6 | Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek | |||||
7 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek | |||||
8 | İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek | |||||
9 | İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek | |||||
10 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek. | |||||
11 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
12 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek | |||||
13 | . |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 126 |