AKTS - Elektronik Tablo ve Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları
Elektronik Tablo ve Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları (ISL354) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektronik Tablo ve Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları | ISL354 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere Microsoft Excel ve IBM SPSS kullanarak istatistiksel analiz yapmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Günlük işletme uygulamalarında en fazla kullanılan tablo türlerinin bütçeleme, maliyet ve hacim kâr analizi, konsolidasyon işlemleri, paranın zaman değer hesaplamaları, sermaye bütçelemesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel'de veri özetleme, frekans dağılımı ve histogram, saçılım diyagramı ve eğilim çizgisi, tanımlayıcı istatistikler | Moodle'daki ders materyali |
2 | Veri kodlama, Excel'den SPSS'e veri transferi, veri etiketleri, değer etiketleri, değişken hesaplatma ve yeniden kodlama | Moodle'daki ders materyali |
3 | Sürekli ve kategorik değişkenler, ölçüm seviyeleri, bağımlı ve bağımsız değişkenler, hipotez oluşturma, boş ve alternatif hipotezler | Moodle'daki ders materyali |
4 | Hipotez testi, tek-yönlü ve iki-yönlü testler, tek örneklem t-testi | Moodle'daki ders materyali |
5 | Bağımsız örneklem t-test, bağımlı örneklem t-test | Moodle'daki ders materyali |
6 | Tek faktör ANOVA, iki faktörlü ANOVA | Moodle'daki ders materyali |
7 | ANOVA yorumlama, ana ve etkileşim etkileri | Moodle'daki ders materyali |
8 | Ara sınav | |
9 | Likert ölçeği, güvenirlik analizi, faktör analizi, KMO ve Bartlett testleri | Moodle'daki ders materyali |
10 | Döndürme, faktörleşme, madde eleme ve sonuçları iyileştirme | Moodle'daki ders materyali |
11 | Faktörleri değişken olarak hesaplama ve kaydetme, faktörleri yorumlama | Moodle'daki ders materyali |
12 | Korelasyon analizi, iki değişkenli regresyon, doğrusal regresyon grafiği yorumlama | Moodle'daki ders materyali |
13 | Çok değişkenli regresyon, F-testi, R-kare, katsayıların değer ve anlamlılıkları | Moodle'daki ders materyali |
14 | Kategorik bağımsız değişkenler, kukla değişkenler, kukla değişken kodlama, çoklu regresyonda kukla değişkenlerin yorumu | Moodle'daki ders materyali |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. MS Excel |
---|---|
2. IBM SPSS |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 35 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek | |||||
2 | İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek | |||||
3 | İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek | |||||
4 | işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek | |||||
5 | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek | X | ||||
6 | Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek | |||||
7 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek | |||||
8 | İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek | |||||
9 | İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek | |||||
10 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek. | |||||
11 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
12 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek | |||||
13 | . |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 35 | 35 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 133 |