AKTS - Dijital Sanatlarda Yaratıcı Sunum
Dijital Sanatlarda Yaratıcı Sunum (ART297) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Sanatlarda Yaratıcı Sunum | ART297 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tv, sinema ve web reklam sektöründe kullanılan 3d modelleme temelli ürün oluşturma ve sunum tekniklerini incelemek. 3D animasyon, modelleme ve sunum alanında bilgi sahibi olmak ve tamamı 3D sahnelerden oluşan bir reklam filmini montaj aşamaları ile beraber oluşturmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 3D modelleme tekniklerinin bilgisayar destekli 3D tanıtım animasyonu alanında kullanımı; modellerin animasyonlarının programlar arası geçiş yöntemleri; sahne ışık ve render ayarları; montaj aşamasında farklı render katmanlarının birleştirilmesi; renk düzenlemesi sırasında kullanılan yöntemler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3D model oluşturma yöntemleri. 3Ds max ve cinema 4d programı ile ürün modelleme ve animasyon tekniklerinin tanıtımı. | |
2 | Modellenecek objelerin seçimi animasyon temelli modelleme. | |
3 | Modelleme çalışması ve Retopology. | |
4 | 3D olarak modellenen objenin ve sahnenin oluşturulmasında dikkat edilecek hususlar. | |
5 | UV Kaplama sırasında harita çıkarılması materyal oluşturulması ve exporta hazır hale getirilmesi. | |
6 | Texture oluşturma işlemi ve modelin bitirilmesi. | |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Oluşturulan 3B model ile animasyon hazırlığı ve animasyona partiküller ile zenginlik katma. | |
9 | Kamera hareketleri ve kameralar arası geçiş yapma. | |
10 | Işık ayarları ve render pass mantığına giriş | |
11 | Render alımı ve compositing mantığı. | |
12 | After effects programı ve compositing. | |
13 | After effets ile sekanslar arası render pass kanalları ile montaj işleminde dikkat edilmesi gerekenler. | |
14 | Projelerin revizyonu ve video export | |
15 | Proje Teslimi | |
16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. Autodesk. 3ds Max Yazılımı. https://www.autodesk.com.tr/products/3ds-max/overview |
---|---|
3. Adobe. Pt. https://www.allegorithmic.com/products/substance-painter | |
3. Etabek, H. D. (2017). Cinema 4D by Maxon. Abaküs Yayınevi. | |
4. Maxon. Cinema 4d. https://www.maxon.net/en/cinema-4d | |
5. Özsağlam, M. S. ve Bayraktar, C. (2012). 3ds Max. Seçkin Yayıncılık. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 19 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Turizm ve turizm işletmeciliği ile ilgili kuramlar, olgular ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. | |||||
2 | Turizmin ekonomik, kültürel, toplumsal ve çevresel boyutları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
3 | Genel işletmecilik ve ekonomi bilgisine sahip olur ve turizm işletmelerinde insan kaynakları yönetimi, yiyecek-içecek uygulamaları, muhasebe ve finans, yönetim ve pazarlama ve hizmet pazarlamasına yönelik stratejileri kavrar. | |||||
4 | Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerleri bilir ve buna uygun davranışlar geliştirir. | |||||
5 | İngilizce dilinde en az Avrupa dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | |||||
6 | İngilizce dışında Rusça, Fransızca, Almanca veya İspanyolca dillerinden birinde Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. | |||||
7 | Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır; alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını kullanır | |||||
8 | Turizm ve Otel İşletmeciliği ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda yerine getirir, geliştirir ve hizmet süreçlerini etkileyecek sorunlara çözüm önerir. | |||||
9 | Verilerden mesleki bilgi üretir, üretilen bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir; araştırma yapma ve proje hazırlama becerisi kazanır ve sahip olduğu bilgileri sorunların çözümünde kullanarak kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılar. | |||||
10 | Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm sektörünün gerektirdiği şekilde özen gösterir. | |||||
11 | Yazılı, sözlü sözsüz ve görsel olarak etkili iletişim kurar sunum becerileri gösterir, ekip halinde ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. | |||||
12 | Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerden misafirlerle etkileşim kurar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |