AKTS - Elektrikli ve Hibrit Taşıtlar
Elektrikli ve Hibrit Taşıtlar (AE434) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrikli ve Hibrit Taşıtlar | AE434 | Alan Seçmeli | 3 | 1 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(EE234 veya EE210) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencinin, elektrikli ve hibrit araç konseptlerini kavraması ve bu konseptlerin arkasındaki kuramsal bilgiyi edinmesini hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Elektrikli/hibrit taşıt elemanları; elektrikli/hibrit taşıtların tarihçesi; elektrikli/hibrit taşıtlarınçeşitleri;bataryalar ve batarya modelleme;alternatif enerji kaynakları (volanlar, kapasitörler ve yakıt hücreleri) ve depolanması; DC ve AC elektrik motorları, fırçalı DC motorlar ve fırçasız elektrik motorlar; hibrit güç hattındahız/tork birleşimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern Ulaşımın Çevresel Etkisi ve Tarihçesi | |
2 | Araç Tahrik (İçten Yanmalı Motor ve Elektrik Motor) ve Frenleme Sisteminin Temelleri | |
3 | Araç Şanzıman | |
4 | Elektrikli ve Hibrit Araçların Mimarisi | |
5 | Seri Tasarım Prensibi (Elektrik Kaplin) Hibrit Elektrikli Aktarma Organları | |
6 | Paralel (Mekanik Bağlantılı) Hibrit Elektrikli Aktarma Organları Tasarımı | |
7 | Hafif Hibrit Elektrikli Aktarma Organları Tasarımı | |
8 | Maksimum Güç Kaynakları ve Enerji Depolama Ara Sınav | |
9 | Geri Kazanımla Frenlemenin Temelleri | |
10 | Yakıt Hücresi Hibrit Elektrikli Aktarma Organı Tasarımı | |
11 | Optimal Hibridizasyon Oranına Sahip Tam Boyutlu Motorlu HEV Tasarımı | |
12 | DC ve AC Elektrik Motorlar | |
13 | Fırçasız Elektrik Motorlar | |
14 | Fırçalı DC Motorlar | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. - Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles, by M. Ehsani, 3rd Edition, CRC Press, Taylor & Francis Group (2018) |
---|---|
2. - Electric Machinery Fundamentals, by Stephen J. Chapman, 5th Edition, McGraw Hill (2005) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 5 |
Laboratuar | 4 | 15 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 24 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Enerji Sistemleri Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi, bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi b) en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | a) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; b) Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |||||
11 | a) Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri b) çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Laboratuar | 4 | 2 | 8 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 7 | 3 | 21 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 |