AKTS - Sayısal Yöntemler

Sayısal Yöntemler (MAN214) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sayısal Yöntemler MAN214 4. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Kerem Yüksel
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı yönetimin karar verme sürecindeki sayısal yaklaşımların tanıtılmasıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • işletme problemlerine yöneylem araştırması yöntemlerini uygulayarak, doğru karar verebilme
  • işletme problemlerini modelleyebilme, onları bilgisayar programları ile çözüp, yönetsel kararlar verebilme
Dersin İçeriği Karar vermede sayısal yaklaşımlar, bilgi öncesi, bilgi sonrası ve bilgi öncesi önsel analiz; lineer programlama, ulaştırma, atama; şebeke analizi, stok modelleri, sıralama modelleri, Markov zincirleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yöneylem araştırmasına giriş Mehpare Timor, bölüm 1
2 Karar modelleri Timör, M. bölüm 2
3 sınıf içi uygulama
4 Doğrusal programlama modeli Timör,M., bölüm 2
5 Doğrusal programlama modelinin formülasyonu Timör, M. Bölüm 2,6
6 Doğrusal programlama modelinin çözümü Timör, M. , Bölüm 2,3,6
7 Duyarlılık analizi Timör, M., Bölüm 4
8 Dualite Timör,M., Bölüm 5
9 Excel SOLVER ile çözüm uygulamaları Timör, M. Bölüm 6
10 Vize sınavı
11 Taşımacılık problemleri Timör, M., Bölüm 7
12 Taşımacılık problemleri Timör, M., Bölüm 7
13 Atama problemleri Timör, M., Bölüm 7
14 Şebeke analizi: CPM Timör, M., Bölüm 12,13
15 Şebeke analizi:PERT Timör, M., Bölüm 12,13
16 final sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Mehpare Timor, Yöneylem Araştırması, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010.
2. Ahmet Öztürk, Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa, 2016.
3. Hamdy Taha, Yöneylem Araştırması, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2000.
Ders Kitabı 4. Wayne L. Winston, Operations Research, Applications and Algorithms
5. Bernard W. Taylor III, Introduction to Management Science
6. D.R.Anderson, D.J. Sweeney, T.A.Williams, An introduction to Management Science

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek
4 işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek X
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek.
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 14 14
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10 10
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 127