AKTS - Muhasebe İlkeleri I
Muhasebe İlkeleri I (MAN203) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe İlkeleri I | MAN203 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Muhasebenin genel doğasını, kapsamını, ilke ve kavramlarını, muhasebe sisteminin ana bileşenlerini ve sistemin işleyişini dönem içi işlemlere ağırlık vererek öğretmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Muhasebe kavramı, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri, temel muhasebe eşitliği, ticari işlem, hesap kavramı ve kayıtlama süreci, bilanço ve gelir tablosu, tüm varlık, kaynak, gelir ve gider hesaplarının günlük defter ve büyük defter kayıtları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebenin Doğası. Finansal Muhasebe ve Yönetim Muhasebesi. Muhasebe Sisteminin Yapısı ve Bileşenleri | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 2-9) |
2 | Muhasebenin Temel Kavramları, Bilanço Eşitliği, Finansal Tablolar | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 9-13) |
3 | İşlemlerin Finansal Tablolara Etkisi | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 13-15) |
4 | Hesap Kavramı, Hesapların Sınıflandırılması İşleyişi | Ders kitabının ilgili bölümleri |
5 | Basitleştirilmiş Hesap Planı ve En Çok Kullanılan Hesapların Açıklaması. | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 63-67) |
6 | Çift Taraflı Kayıt Tutma: İşlemleri Günlü Deftere Kaydetme ve Büyük Deftere Aktarma | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 73-80) |
7 | Mizan ve Temel Kapanış Kayıtları | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 80-83; 207-210) |
8 | Ara Sınav | Sınav tarihi değişiklik gösterebilir |
9 | Tahakkuk Esaslı ve Nakit Esaslı Muhasebe ve İlgili Muhasebe Kavram ve İlkeleri. | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 131-135) |
10 | Dönem sonu kayıtları | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 135-148) |
11 | Hesapların Kapatılması ve Finansal Tabloların Hazırlanması. | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 148-151; 207-213) |
12 | Bilanço ve Gelir Tablosu | Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. (ss. 210-213) |
13 | Tekdüzen Hesap Planı | Sınıfta dağıtılan notlar |
14 | Kapsamlı Örnek | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., M. Suzanne Oliver, Ninth Edition (2012). Pearson. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek | |||||
2 | İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek | |||||
3 | İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek | |||||
4 | işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek | |||||
5 | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek | X | ||||
6 | Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek | |||||
7 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek | |||||
8 | İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek | |||||
9 | İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek | |||||
10 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek. | |||||
11 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
12 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek | |||||
13 | . |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 151 |