AKTS - Proje Yönetimi I

Proje Yönetimi I (MAN321) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Proje Yönetimi I MAN321 5. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Özgün Tursun
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere proje yazma ve yürütme becerisi kazandırmak Yurt içi ve yurt dışı fon başvurularına hazırlıklı olmalarını sağlamak Proje döngüsünü anlamalarını sağlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Öğrenciler, projesi yazımının temel aşamalarını ve tekniklerini kavrayacaktır.
  • 2. Öğrenciler, etkili bir araştırma sorusu ve hipotez geliştirme becerisi kazanacaktır.
  • 3. Öğrenciler, kapsamlı bir literatür taraması yapma ve kaynakça oluşturma becerisi kazanacaktır.
  • 4. Öğrenciler, proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilecektir.
  • 5. Öğrenciler, araştırma projelerinde etik kurallara uygun hareket etmeyi öğrenecektir.
  • 6. Öğrenciler, araştırma projeleri için bütçe hazırlama becerisi geliştirecektir.
  • 7. Öğrenciler, yurt içi ve yurt dışı fon kaynaklarına başvuru süreçlerini ve kriterlerini anlayacaktır.
  • 8. Öğrenciler, akademik yazım kuralları ve stil rehberleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
  • 9. Öğrenciler, bireysel, ekip üyesi ya da lider olarak ekip çalışmasına ilişkin beceriler kazanacaktır.
  • 10. Etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi, rapor yazma ve araştırma dizaynını anlama, hazırlama ve sunma becerisi kazanacaktır.
Dersin İçeriği Öğrenciler, proje yönetimin temel bileşenlerini kuramsal bir şekilde öğreneceklerdir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması Moodle.atilim.edu.tr
2 Proje nedir, proje tipleri nelerdir Moodle.atilim.edu.tr
3 Proje Planlanması: Araştırma Sorusu Hazırlama Moodle.atilim.edu.tr
4 Literatür taraması yapma ve kaynakça oluşturma Moodle.atilim.edu.tr
5 Araştırma Yöntemleri Moodle.atilim.edu.tr
6 Ara Sınav Moodle.atilim.edu.tr
7 Proje Zaman Yönetimi Moodle.atilim.edu.tr
8 Bütçe Yönetimi Moodle.atilim.edu.tr
9 Risk Yönetimi Moodle.atilim.edu.tr
10 İzleme ve Değerlendirme Moodle.atilim.edu.tr
11 Organizasyon Becerileri Moodle.atilim.edu.tr
12 Liderlik Becerileri Moodle.atilim.edu.tr
13 İletişim Becerileri Moodle.atilim.edu.tr
14 Çıkarılan Dersler Moodle.atilim.edu.tr
15 Değerlendirme Moodle.atilim.edu.tr
16 Final Sınavı Moodle.atilim.edu.tr

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Feray Uysal, Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, STGM

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 16 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek
4 işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek X
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek.
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek X
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek X
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 9 9
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 18 18
Toplam İş Yükü 75