AKTS - Finansal Bilgisayar Uygulamaları
Finansal Bilgisayar Uygulamaları (MAN411) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal Bilgisayar Uygulamaları | MAN411 | Alan Seçmeli | 2 | 1 | 0 | 2.5 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, hazine bonoları, tahviller, hisse senetleri ve diğer finansal araçlar için fiyatlandırma modellerine odaklanırken, aynı zamanda bunların risk seviyelerini değerlendirmek için yöntemler de ele almaktadır. Ayrıca, finansal veriler üzerinde temel istatistiksel analiz tekniklerinin kullanılmasına ilişkin talimatlar sağlamakta ve zaman serisi ve kesit verilerini kapsayarak bunların pratik uygulamasını bilgisayar yazılımı aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Dolayısıyla, bu ders, Microsoft Excel'i temel alan finansal modelleme üzerine interaktif bir kurs niteliğindedir. Giriş seviyesi Finans derslerinden temel konular yeniden ele alınır ve excell modellemesinde yetkinliği pekiştirmek için uygulanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu ders, bilgisayar teknolojisi kullanarak finansal teorilerin pratik uygulaması için temel bir anlayış sağlar. Ders kapsamında; bilgisayar tabanlı modellemenin geliştirilmesine vurgu yaparak, faiz hesaplamaları, finansal araç değerlemesi, finansal projelerin değerlendirilmesi ve risk & getiri analizi konularına detaylı bir giriş yapılır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Excel’e Giriş | Excel’in temel özellikleri ve arayüzü hakkında bilgi edinilmeli. |
2 | Faiz Oranı Hesaplamaları-Basit ve Bileşik Faiz | Basit ve bileşik faiz hesaplamaları için gerekli formüller ve yöntemler öğrenilmeli. |
3 | Bugünkü Değer-Gelecekteki Değer Hesaplamaları | Bugünkü değer ve gelecekteki değer hesaplamaları ile ilgili temel kavramlar anlaşılmalı. |
4 | İç Getiri Oranı- Değiştirilmiş İç Getiri Oranı- Net Bugünkü Değer | İç getiri oranı, değiştirilmiş iç getiri oranı ve net bugünkü değer hesaplamaları araştırılmalı. |
5 | Kredi Amortismanı | Kredi amortismanı hesaplamaları ve yöntemleri hakkında bilgi toplanmalı. |
6 | Kredi Amortismanı Devam | Kredi amortismanı konusunda pratik yapılarak uygulamalar pekiştirilmeli. |
7 | Tahvil Değerleme | Tahvil değerleme teknikleri ve yöntemleri öğrenilmeli. |
8 | Vize | Vize sınavı için önceki konular tekrar edilmeli ve özetlenmeli. |
9 | Tahvil Değerleme Devam | Tahvil değerleme konusunda ileri seviyede bilgiler öğrenilmeli ve uygulamalar yapılmalı. |
10 | Hisse Senedi Değerleme | Hisse senedi değerleme yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi edinilmeli. |
11 | Hisse Senedi Değerleme Devam | Hisse senedi değerleme konusundaki uygulamalar ve hesaplamalar yapılmalı. |
12 | Portföy Teorisi- Etkin Portföy Hesaplaması | Portföy teorisi ve etkin portföy hesaplamaları üzerine bilgi toplanmalı. |
13 | Beta tahmini ve Menkul kıymet piyasası çizgisi | Beta tahmini ve menkul kıymet piyasası çizgisi ile ilgili temel kavramlar öğrenilmeli. |
14 | Menkul Kıymet Piyasası Çizgisi-Sermaye Piyasası Çizgisi | Menkul Kıymet Piyasası Çizgisi-Sermaye Piyasası Çizgisi |
15 | CAPM Uygulaması | CAPM uygulamaları ve hesaplamaları üzerine bilgi edinilmeli. |
16 | Final Sınavı | Final sınavı için tüm konular gözden geçirilmeli ve tekrar yapılmalı. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Beninga, S. (2014). Financial Modelling (4th Ed.) London, England: The MIT Press. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 2 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek | |||||
2 | İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek | X | ||||
3 | İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek | |||||
4 | işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek | |||||
5 | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek | X | ||||
6 | Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek | |||||
7 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek | X | ||||
8 | İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek | |||||
9 | İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek | X | ||||
10 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek. | X | ||||
11 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
12 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek | X | ||||
13 | . |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 7 | 14 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 125 |