AKTS - İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi
İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi (MAN329) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde Yapay Zeka Teknolojileri ve Yönetimi | MAN329 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2.5 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dijitalleşen işletmelerde yapay zekâ teknolojilerinin alt alanlarından robotik, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, doğal dil işleme ve makine öğrenmesi konularında farkındalığı artırarak işletme işlevlerini yeni teknolojilerle yetkin yönetme konusunda yeni bilgi beceri ve anlayış geliştirme amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dijitalleşen işletmelerde yapay zekâ teknolojilerinin alt alanlarından robotik, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, doğal dil işleme ve makine. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ağ Toplumu ve Dijital Organizasyonlara Giriş-1 | Ağ toplumu ve dijital organizasyonlar hakkında temel kavramların okuması yapılmalı. |
2 | Ağ Toplumu ve Dijital Organizasyonlara Giriş-2 | Dijital organizasyonlar üzerine bir video izlenmeli. |
3 | Dijital İşletmeler ve Yönetimde Yeni Yaklaşımlar-1 | Dijital işletme modelleri hakkında makale okuması yapılmalı. |
4 | Dijital İşletmeler ve Yönetimde Yeni Yaklaşımlar-2 | Dijital yönetim stratejileri üzerine okumalar yapılmalı. |
5 | Yapay Zekâ Teknolojilerine Giriş-1 | Yapay zekânın temelleri üzerine makaleler okunup kısa bir yazı hazırlanmalı. |
6 | Yapay Zekâ Teknolojileri ve Uygulama alanları-1 | Yapay zekânın uygulama alanları araştırılıp, kısa bir rapor yazılmalı. |
7 | Yapay Zekâ Teknolojileri ve Uygulama alanları-2 | İleri düzey yapay zekâ uygulamaları üzerine okumalar yapılmalı. |
8 | Ara Sınav | İşlenen konuların tekrarı yapılmalı. |
9 | Robotik ve İşletme Yönetimi | Robotik teknolojiler üzerine makale okuması yapılmalı |
10 | Robotik ve İşletme Yönetimi uygulamaları | Robotik uygulamalar üzerine 1 vaka incelenmesi yapılması |
11 | İşletme Yönetiminde Yapay sinir ağları Uygulamalar | Yapay sinir ağları üzerine okumalar yapılmalı. |
12 | İşletme Yönetiminde Makine öğrenmesi Uygulamalar | Makine öğrenmesi nedir, temel kavramlar araştırılmalı. |
13 | Yapay zekâ alanında Güvenlik, Etik ve Sosyal Konular | Yapay zekâ güvenliği ve etik konularında son çıkan haberler araştırılsın. |
14 | Proje Sunumları | Proje sunumları için hazırlık yapılmalı. |
15 | Proje Sunumları | Proje sunumları için hazırlık yapılmalı. |
16 | Final Sınavı | İşlenen konuların tekrarı yapılmalı. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mick Benson, Artificial Intelligence: Concepts and Applications Willford Press (May 16, 2018). |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Jim Sterne, Artificial Intelligence for Marketing: Practical Applications Wiley. Akerkar, Rajendra Artificial Intelligence for Business, 2019. https://www.springer.com/us/book/9783319974354. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 16 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 8 | 24 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 27 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek | |||||
2 | İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek | X | ||||
3 | İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek | |||||
4 | işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek | |||||
5 | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek | X | ||||
6 | Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek | |||||
7 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek | |||||
8 | İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek | |||||
9 | İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek | |||||
10 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek. | X | ||||
11 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
12 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek | X | ||||
13 | . |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 8 | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Projeler | 1 | 8 | 8 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |