AKTS - İleri Veri Modelleme

İleri Veri Modelleme (ECON481) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri Veri Modelleme ECON481 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Uzman Bora Güngören
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ampirik bir araştırmayı anlayabilmek, bağımsız araştırma projeleri planlamak ve yürütmek için gerekli istatistiksel araçların sağlandığı bu ders; öğrencilerin çeşitli verilere dayanarak daha iyi ve daha hızlı kararlar vermesini sağlayan yazılım teknolojilerinin anlaşılmasını amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin tamamlanması ile öğrenciler; 1.İleri düzey ekonometrik tekniklerin tanımlanması, 2.İleri düzey ekonometri teknikleri kullanılarak denklemlerin çözümlenmesi ve bu çözümlerin kullanılarak ekonometrik modellerin inşa edilmesi. 3.Veriye dayalı materyalleri analiz edebilme ve eleştirel olarak değerlendirebilme; araştırılan alanla ilgili politika değişikliklerinin etkilerini öngörebilme becerisine sahip olacaktır.
Dersin İçeriği İstatistiksel çıkarım, regresyon, genelleştirilmiş en küçük kareler, araç değişken tahmincileri ve eşzamanlı denklem modelleridir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İki Değişkenli Regresyon Modelleri: Tahmin Sorunu DG ve DCP Bölüm 1
2 Klasik Normal Doğrusal Regresyon JJ ve JD Chapter 3.
3 Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Sorunu DG ve DCP Bölüm 3-8.
4 Doğrusal Regresyon Modeli: Matris Yaklaşımı DG ve DCP Bölüm 14.
5 Klasik Modelde Varsayım Esnetme DG ve DCP Bölüm 10-13. JJ ve JD Bölüm 6.
6 VİZE SINAVI I
7 Doğrusal Olmayan Regresyon Modelleri DG ve DCP Bölüm 16. JJ ve JD Bölüm 12.
8 Qualitative Response Regression Models DG ve DCP Bölüm 15. JJ ve JD Bölüm 13.
9 Panel Veri Regresyon Modelleri DG ve DCP Bölüm 18-20.
10 Dinamik Ekonometrik Modelleri ARDL Modelleri DG ve DCP Bölüm 21-22. JJ ve JD Bölüm 8-9
11 Simultaneous-Equation Models DG ve DCP Bölüm 18-20.
12 Zaman Serisi Analizi DG ve DCP Bölüm 21-22. JJ ve JD Bölüm 8-9.
13 Panel Zaman Serisi Analizi DG ve DCP Bölüm 3-8
14 Zaman Serisi ve Panel Veri Analizinde Doğrusal Olmayan Modelleme JJ ve JD Bölüm 3.
15 Zaman Serisi ve Panel Veri Analizinde Doğrusal Olmayan Modelleme JJ ve JD Bölüm 3.
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Domador Gujarati, Dawn C. Porter (2015) Introduction to Econometrics McGraw Hill Higher Education; 5th edition
2. Jack Johnston and John Dinardo Econometric Methods. McGraw Hill Higher Education; 4th edition

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek
4 işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek.
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama 1 21 21
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 147