AKTS - Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler

Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler (ART290) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Müzecilikte Yaratıcı Yaklaşımlar ve Müzeler ART290 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Müze bilgisi Müzenin önemini kavrayabilme Müze’de eser incelemesi yapabilme
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Müzeyi tanımlar
  • Müze çeşitlerini söyler ve açıklar
  • Müze tarihçesini anlatır
  • Müzelerin bireysel ve toplumsal önemini açıklar
  • Müzede eser araştırması yapar
  • Yaptığı araştırmayı sunar
Dersin İçeriği Müze kavramı ve tarihsel gelişimi, müze araştırma-ları yaratıcı düşünme ve güncel yaklaşımlar, Dünyada ve Türkiye?de çağdaş müzecilik ve yenilikçi uygulamalar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müze nedir? Müze Türleri nelerdir?
2 Batı’da müzeciliğin gelişimi Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
3 Osmanlı ve Türkiye’de Müzeciliğin gelişimi Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
4 Müze ve müzecilikle ilgili tanımlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
5 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
6 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu
7 Ara Değerlendirme
8 Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunundan tanımlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
9 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
10 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
11 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
12 Tanımlar, Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar
13 Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
14 Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar Bir sonraki haftanın ders konusuna hazırlanılması
15 Müze ziyaretleri, eser araştırmaları ve sunumlar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Yayınları.
2. Ünver, E. (2010). Müze ve Müzecilik Ders Notları. Atılım Üniversitesi.
3. Zilcioğlu, Ş. (2008). Prof. Dr. Bekir Onur, Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi, Ankara: Ürün Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek
4 işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek.
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 11 2 22
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100