Almanca IV (GER302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Almanca IV GER302 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
GER301
Dersin Dili Almanca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı GER201, GER202 ve GER301 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A2* seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel Almanca becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Ülkeler ve şehirlerle ilgili okuyup konuşabilir (kıyaslama yapma, fikir beyan etme, vb.),
  • • Yönergeleri okuyup takip edebilir
  • • Turizm ve otel hizmetleri ile ilgili konuşabilir, (öneride bulunup fikir isteyebilir,), Sevdikleri ve sevmedikleri şeyleri, günlük rutinleri ifade edebilir ve yemek siparişi verebilir, Planları ve günlük rutin işleri hakkında konuşabilir
  • • Dinleme metinlerinin ana fikrini bulabilir
  • • Dinledikleri konuşmalar ile ilgili soruları
  • • Diyalogları tamamlayıp, sorularına cevap verebilir
  • • Mektup, elektronik posta ve not yazabilir
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders tanıtım kitapçığı
2 Lektion 13: SPRACHEN LERNEN Meine erste,,Deutschlehrerin“ von Sprachlernerfahrungen berichten Ders 13 Dil öğrenmek, Benim ilk Almanca öğretmenim, dil öğrenme deneyiminden bahsetmek Ders kitabı sayfa: 75-76
3 Lektion 14: POST UND TELEKOMMUNIKATION: Es werden fleißig Päckchen gepackt. Ders 14 Posta ve iletişim ‘ Paketler yapılıyor’ sevdiğin şeyleri ifade etme Ders kitabı sayfa: 79-80
4 Lektion 15: MEDIEN Gleich geht’s los! Über Fernsehgewohnheiten sprechen. Ders 15 Medya , Televizyon alışkanlıkları hakkında konuşmak Ders kitabı sayfa: 83-84
5 Lektion 16: IM HOTEL einen Weg beschreiben Ders 16 Otelde, yol tarifi yapmak Ders kitabı sayfa: 93- 94
6 Lektion 17: REISEN UND VERKEHR Wir wollen nach Rumänien über Reisegewohnheiten sprechen Ders 17 Seyahat ve ulaşım Ders kitabı sayfa: 95 - 96
7 Lektion 18: WETTER UND KLIMA Grammatik: Verben mit Präpositionen- Fragen und Personaladverbien Ders 18 İklim ve hava durumu Ders kitabı sayfa: 99-100
8 ARA SINAV MIDTERM EXAM
9 Lektion 19: KULTURELLE VERANSTALTUNGEN Wohin gehen wir heute? Auf Vorschläge zögernd reagieren Ders 19 Kültürel etkinlikler Ders kitabı sayfa: 107-108
10 Lektion 20: BÜCHER UND PRESSE Ich durfte eigentlich keine Comics lesen Interesse ausdrücken Ders 20 Kitaplar ve basın , komik şeyler okumak, ilgilenilen şeyleri ifade etmek Ders kitabı sayfa: 111- 112
11 Lektion 21: STAAT UND VERWALTUNG Um einen Bericht / eine Beschreibung bitten Ders 21 Kitaplar ve basın , komik şeyler okumak, ilgilenilen şeyleri ifade etmek Ders kitabı sayfa: 115- 116
12 Lektion 22: MOBILITÄT UND VERKEHR Seit ich meinen Wagen verkauft habe/ etwas erklären Ders 22 Hareketlilik ve ulaşım, (trafik) açıklama yapmak Ders kitabı sayfa: 123-124
13 Lektion 23/AUSBILDUNG UND BERUF Der Beruf, der zu mir passt Zufriedenheit / Unzufriedenheit ausdrücken Ders 23 Eğitim ve meslek , bana uygun olan meslek, memnuniyet, memnuniyetsizlik ifade etmek Ders kitabı sayfa: 127-128
14 Lektion 24: ARBEITEN IM AUSLAND Wie sah dein Alltag aus? Begeisterung / Enttäuschung ausdrücken Ders 24 Yurt dışında çalışma, Heyecan ve hayal kırıklığı ifade etmek Ders kitabı sayfa: 131-132
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Evans, S., Pude, A., & Specht, F. (2012). Menschen: Deutsch als Fremdsprache. A2. 2: Kursbuch [mit Lerner-DVD-ROM]. Hueber Verlag.
Diğer Kaynaklar 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek
4 işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek.
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100