ECTS - - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Zorunlu Bölüm Dersleri
ENG202 - Akademik İngilizce IV (3 + 0) 3
Etkin bir şekilde araştırma yapma, raporlama ve sunma becerileri; bilgi derleme ve düzenleme, uygun teknikler kullanarak rapor oluşturma, etki uyandıracak yazılı/sözlü bilgilendirici ya da ikna edici sunumlar yapma, süreçte doğru alıntılama teknikleri ve görsel kullanma ve gerektiğinde Evrik Öğrenme Modeli kullanma.
ENG301 - İş Yaşamı için İngilizce I (3 + 0) 3
İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları
PR223 - Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Teori ve Pratik (3 + 0) 6
Bu derste medya ilişkilerinden küresel tanıtım stratejilerine kadar bir çok konuda teorik ve pratik bir Halkla İlişkiler ve reklamcılık anlayışı geliştirilecek ve Halkla İlişkiler ve reklamcılık, kurumsal pazarlama iletişilimi bağlamında düşünülecektir.
Seçmeli Dersler
PR232 - Dijital Fotoğrafçılık (0 + 3) 5
Bu ders fotoğrafın teknik, estetik ve kavramsal yönlerine bir giriş niteliğindedir. Kurs, görsel kompozisyon, çerçeveleme, teknik unsurlar ve manuel işlem temelleri gibi temel fotoğrafçılık kavramlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar, çeşitli fotoğraf üretim türlerinin teknik ve yaratıcı süreçlerinde uygulamalı deneyimle yer alacaklardır.
PR234 - Haber Yazma (3 + 0) 5
Bu derste, iletişim biçimleri ve ilişkilerinin kontrolu ve kontrolün anlamları; kamu ve özel teşebbüs medya sisteminde yasal düzenlemeler; temel iletişim hak ve özgürlüklerinin toplumda ve hukukta gelişmesi; Türk hukukunda iletişimle ilgili biçimlendirmeler ve uygulamalar tarihi ve eleştirisi sunulacaktır.
PR235 - Sanat Tarihi ve Anlayışları (3 + 0) 5
Ders geçmişten günümüze çeşitli materyallere şekil verilerek oluşturulan sanat yapıtlarının incelenmesini içermektedir. Ders boyunca sanatın anlamı ve önemi, temel kavramlar ve literatür bilgisiyle birlikte ele alınacaktır. Mimari, heykel, resim gibi farklı sanatsal türlerin görünümü ve gelişimi ile farklı sanatsal türler arasındaki ilişki ele alınacaktır.
PR323 - Metin Yazarlığı (0 + 0) 5
Bu derste öncelikle bilgi üzerine vurgu yapılacaktır. Kitle iletişimi için yazmanın temel amacı bilgiyi sunmaktır. İkinci amaç, profesyonel çevrede nasıl yazılacağını öğretmektir. Genellikle medya çevresinde yazmanın kitlesel izleyici için olduğu düşünülür, bu izleyici kitlesini anlamak kitle iletişimi için yazmanın önemli bir bölümünü oluşturur. D
PR324 - İletişim Stratejileri ve Örgütler (3 + 0) 5
Örgüt tanımlamaları ve çeşitleri; örgütlerdeki ve örgütler arasındaki iletişim akımı ve doğası; örgütler, örgütler arası iletişim, örgütün tüketicisi, müşterisi, izleyicisi, üyesi ile olan iletişim sorunları ve çözümleri; örgütü iletişim sistemi olarak ele alma; örgüt teorileri; örgüt iletişimini değerlendirme teknikleri.
PR325 - Kampanya Planlama (0 + 3) 5
Ders yeni piyasa koşulları ve çağdaş reklamcılık ve reklam kampanyası anlayışı tartışılarak başlayacaktır. Daha sonar kampanya üretim sürecine uygun olarak durum analizi, hedef kitle belirleme, hedefler, stratejiler, taktikler, uygulamalar, değerlendirme ve sunum teknikleri anlatılarak tamamlanacaktır.
PR332 - Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Eleştirel Yaklaşımlar (3 + 0) 5
Çoğunluğunu PR alanının önde gelen akademik dergilerinde son birkaç yıl içinde basılmış makalelerin oluşturduğu okumalar, bir akademik disiplin ve meslek alanı olarak halkla ilişkilerin kaynakları, halkla ilişkiler alanında tartışılan teoriler, modernite-postmodernite, küreselleşme, etik, sosyal medya, diyalog ve cinsiyet ile ilgili problemler gibi temel tartışma konuları derste öğrencilerin katılımıyla ele alınacaktır.
PR342 - Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Etik (3 + 0) 5
İletişim biçimleri ve ilişkilerinin kontrolu ve kontrolün anlamları; kamu ve özel teşebbüs medya sisteminde yasal düzenlemeler; temel iletişim hak ve özgürlüklerinin toplumda ve hukukta gelişmesi; Türk hukukunda iletişimle ilgili biçimlendirmeler ve uygulamalar tarihi ve eleştirisi.
PR430 - Uygulamalı Gazetecilik II (0 + 3) 5
Bu ders gazetecilik kavramlarının ve araçlarının tanımı ve işlevleriyle başlar. Sonra uygulamalarla devam eder. Dönem boyunca gazete için haber, makale, röportaj, yorum gibi metinler üretilir ve bunlara eşlik edecek görseller temin edilir (ya da üretilir). Öğrenciler her bir sayı için dönem boyunca 9 ödev verir. Her ödev birden fazla görev içerebil
PR435 - Uygulamalı Gazetecilik I (0 + 3) 5
Bu ders gazetecilik kavramlarının ve araçlarının tanımı ve işlevleriyle başlar. Sonra uygulamalarla devam eder. Dönem boyunca gazete için haber, makale, röportaj, yorum gibi metinler üretilir ve bunlara eşlik edecek görseller temin edilir (ya da üretilir). Öğrenciler her bir sayı için dönem boyunca 9 ödev verir. Her ödev birden fazla görev içerebilir.
PR440 - Türkiye`nin Siyasal ve Toplumsal Yapısı (3 + 0) 5
Bu ders Türkiye'nin toplumsal yapısına dair önemli ve tartışmalı konulara odaklanmaktadır. Bu doğrultuda, toplumsal yapının temel özelliklerini tartıştıktan sonra Türkiye?de işleyen toplumsal ve politik güçleri irdeler. Takiben, Türkiye toplumuna ve siyasetine ilişkin birbiriyle bağlantılı sınıf ilişkileri, milliyetçilik, siyasi İslam, kitle hareketleri, demokratikleşme, Türkiye'de refah devleti ve Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerine odaklanır