AKTS - Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II

Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II (HIST102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkilâp Tarihi II HIST102 2 0 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Gültekin K. Birlik
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere vatan sevgisini aşılamak; Atatürk ilkelerine bağlı, Atatürkçü gençler olarak yetişmelerini sağlamak; demokrasi bilincini geliştirerek çağdaş demokratik yönetim düzeyine hangi aşamalardan geçilerek ulaşıldığını kavratmaktır. Öğrencilere, günümüzün sorunlarını Atatürkçü yaklaşımla çözüm önerileri geliştirecek tutum, davranış ve yeteneği kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türkiye Cumhuriyetinin ilanından günümüze kadar olan süreçteki: Siyasi olayları neden-sonuç ilişkisi içerisinde anlar Önemli ekonomik kararları ve sonuçlarını bilir Türk demokrasi tarihinin gelişim çizgisini bilir Türk Anayasa metinlerini genel hatlarıyla bilir İkinci Dünya Savaşının nedenlerini ve sonuçlarını bilir Atatürk ilkelerini bilir.
Dersin İçeriği Kurtuluş Savaşı; Lozan Antlaşması; Cumhuriyetin ilanı; saltanatın ve halifeliğin kaldırılması; Atatürk devrimleri; milli ekonominin kurulması; II. Dünya Savaşı, öncesi ve sonrası; 1960 aonrası Türkiye Cumhuriyeti.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Saltanatın kaldırılması, Cumhuriyetin ilanı, Halifeliğin kaldırılması, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, 20 Ocak 1921 Anayasası. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 151-166. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 188-209. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 177-191.
2 Şeyh Sait isyanı, 20 Nisan 1924 Anayasası, İzmir suikastı, Serbest Cumhuriyet Fırkası, Menemen olayı. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 166-175. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 209-214. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 191-203.
3 Hukuk, eğitim ve kültür, ekonomi ve günlük hayata ilişkin devrimler, düzenlemeler. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 179-206. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 214-260. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 203-228.
4 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923-1930 Dönemi: Türk-Yunan ilişkileri, Musul sorunu, Türk-Fransız ilişkileri. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 209-217. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 271-286. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 228-235.
5 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923-1930 Dönemi: Türk-İtalyan ilişkileri, Türk-Sovyet ilişkileri, Doğu devletleri ile ilişkiler. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 217-219. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 286-292. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 235-237.
6 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1931-1939 Dönemi: Türkiye’nin Milletler Cemiyetine girişi, Türk-Alman ilişkileri, Balkan Antantı, Türk-İngiliz İlişkileri. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 219-224. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 292-295. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 238-240.
7 Ara sınav
8 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1931-1939 Dönemi: Montreux Boğazlar Sözleşmesi, Sadabat Paktı, Hatay sorunu. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 224-228. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 286-289. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 240-247.
9 Atatürk İlkeleri: Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Milliyetçilik. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 231-241. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 305-312. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 251-263.
10 Atatürk ilkeleri: Devletçilik, Laiklik, İnkılapçılık. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 241-252. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 313-320. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 263-268.
11 İsmet İnönü Dönemi (1938-1950). İkinci Dünya Savaşı. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 253-268. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 325-335, 363-366. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 288-306.
12 Demokrat Parti Dönemi (1950-1960). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 268-273. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 335-347. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 311-331.
13 Türkiye Cumhuriyeti’nin 1960-2000 yılları arasındaki iç ve dış olaylar. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 274-286. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 347-362. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 335-353.
14 Soğuk Savaş döneminde Türkiye. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 286-295. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 366-376, 381-390. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 326-329.
15 Soğuk Savaş dönemi sonrasında Türkiye. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 295-297. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 390-407. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 372-391.
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk
2. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2017
3. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2010
4. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011
Diğer Kaynaklar 5. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008
6. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008
7. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996
8. Atatürk ve Demokratik Türkiye, Halil İnalcık, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2007
9. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 70
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir. X
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. X
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. X
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. X
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. X
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. X
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. X
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. X
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. X
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. X
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. X
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. X
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. X
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 76