AKTS - Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II (İngilizce)

Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II (İngilizce) (HIST112) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II (İngilizce) HIST112 2. Dönem 2 0 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Günseli Gümüşel
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı ÜLKEMİZİN GEÇMİŞİ, BUGÜNÜ VE GELECEĞİ ARASINDA BAĞ KURMAK; TARİHSEL OLAYLAR ARASINDAKİ İLİŞKİYİ ANLAMAK; DERSİN KAPSAMINDAKİ DÖNEMDE YAŞANAN OLAYLARI VE GELİŞMELERİ DEĞERLENDİRMEK ÜZERE TÜRK TARİHİNİN KARAKTERİNİ ANLAMAK; ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL VE/VEYA AKADEMİK GELİŞİM SÜREÇLERİNE BİLİNÇ KAZANDIRMAK; TARİHSEL OLAYLARI SEBEP- SONUÇ İLİŞKİSİ İÇİNDE ANALİZ ETMEK; GENEL TARTIŞMALARA KATILMAK İÇİN TARİHİ MESELELERE YÖNELİK FARKINDALIK OLUŞTURMAK; TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN TARİHİ MİRASI HAKKINDA BİR GÖRÜŞ OLUŞTURMAK; TÜRKİYE’NİN VE DİĞER ÜLKELERİN TARİHSEL OLAYLARI VE SÖZ KONUSU OLAYLARIN ETKİLERİ HAKKINDA KARŞILAŞTIRMA YAPMAK; ÖZELLİKLE KÜRESELLEŞME VE GÜNCEL POLİTİK AKIMLARIN ARKA PLANLARINI ANLAMAK İÇİN TARİHSEL OLAYLARI GEÇERLİ VE GERÇEKLERE ODAKLI OLARAK DEĞERLENDİRMEK
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • TÜRKİYE CUMHURİYETİ VE MODERN TÜRKİYE TARİHİ HAKKINDA ATATÜRK İLKE VE İNKILAPLARI’NI DA DETAYLI OLARAK KAPSAYACAK ŞEKİLDE BİR BİLİNÇ KAZANMALARI
  • TÜRKLERİN ZENGİN BİR TARİH MİRASINA SAHİP OLDUKLARINA DAİR FARKINDALIK KAZANMALARI
  • TARİHİ OLAYLAR İLE BAĞLANTI KURARAK GÜNCEL SORUNLARI VE BUNLARIN KÖKENLERİNİ ANALİZ ETME YETENEĞİ KAZANMALARI
  • DERSTE KAZANDIKLARI BİLİNCİ AKADEMİK VE/VEYA KİŞİSEL HAYATLARINDA KULLANMALARI
  • DERS BOYUNCA VERİLEN BİLGİLERİ DEĞERLENDİRME YETENEĞİ
  • DERSLE İLGİLİ KONULARI TANIMLAYABİLMELERİ VE ÇÖZÜMLEME YAPABİLMELERİ
  • PROFESYONEL VE AHLAKİ SORUMLULUKLARINI ANLAYABİLMELERİ
  • GÜNCEL MESELELERLE İLGİLİ BİLİNÇ/BİLGİ KAZANABİLMELERİ
  • HAYATLARI BOYUNCA TARİH BİLİNCİNE SAHİP OLMALARI GEREKLİLİĞİNİ KAVRAYABİLMELERİ
Dersin İçeriği Kurtuluş Savaşı; Lozan Antlaşması; Cumhuriyetin ilanı; saltanatın ve halifeliğin kaldırılması; Atatürk devrimleri; milli ekonominin kurulması; II. Dünya Savaşı, öncesi ve sonrası; 1960 aonrası Türkiye Cumhuriyeti.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GİRİŞ Belirlenen okumalar
2 İKİ SAVAŞ ARASI DÖNEMDE KÜRESEL DÖNÜŞÜMLER Belirlenen okumalar
3 TEK PARTİ DÖNEMİNDE TÜRK EKONOMİSİ Belirlenen okumalar
4 TEK PARTİ DÖNEMİNDE POLİTİKA VE TOPLUM Belirlenen okumalar
5 İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI’NDAN SONRA YENİDEN YAPILANMA; ABD VE TÜRKİYE Belirlenen okumalar
6 1950’LERDE TÜRKİYE VE DEMOKRAT PARTİ Belirlenen okumalar
7 1960 VE 1980 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE SİYASET Belirlenen okumalar
8 ARASINAV DÖNEMİ
9 1960 VE 1980 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE EKONOMİK VE SOSYAL POLİTİKA Belirlenen okumalar
10 TOPLUMSAL DEĞİŞİKLİKLER VE MÜCADELELER Belirlenen Okumalar
11 NEOLİBERALİZM, KÜRESELLEŞME VE TÜRKİYE Belirlenen Okumalar
12 1980’LERİN KÜLTÜREL İKLİMİ VE ETKİLERİ Belirlenen Okumalar
13 SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİ SONRASI DÜNYA VE TÜRKİYE I Belirlenen Okumalar
14 KONULARIN TEKRARI
15 Final sınavı dönemi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Nutuk, M. K. Atatürk
2. Kısa Yirminci Yüzyıl Aşırılıklar Çağı, E. J. Hobsbawn
3. Türkiye İktisat Tarihi, Korkut Boratav
4. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Erik Jan Zürcher, İletişim Yayınları
5. Tarih, TÜSİAD
6. Geçiş Sürecinde Türkiye, Irvin Cemil Schick, Belge Yayınları
7. Memalik‐i Osmaniye’den Avrupa Birliğine, Çağlar Keyder, İletişim Yayınlar
Diğer Kaynaklar 8. Documents

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 70
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 70
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir.
2 Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir.
3 Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir.
4 Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir.
5 Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir.
6 Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir.
7 Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir.
8 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir.
9 Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir.
10 Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
11 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur.
12 Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir.
13 Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir.
14 Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur.
15 Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
16 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur.
17 Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur.
18 Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur.
19 Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur.
20 Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur.
21 Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur.
22 Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur
23 Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
24 Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 71