AKTS - Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II (İngilizce)
Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II (İngilizce) (HIST112) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlke ve İnkilâp Tarihi II (İngilizce) | HIST112 | 2. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | ÜLKEMİZİN GEÇMİŞİ, BUGÜNÜ VE GELECEĞİ ARASINDA BAĞ KURMAK; TARİHSEL OLAYLAR ARASINDAKİ İLİŞKİYİ ANLAMAK; DERSİN KAPSAMINDAKİ DÖNEMDE YAŞANAN OLAYLARI VE GELİŞMELERİ DEĞERLENDİRMEK ÜZERE TÜRK TARİHİNİN KARAKTERİNİ ANLAMAK; ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL VE/VEYA AKADEMİK GELİŞİM SÜREÇLERİNE BİLİNÇ KAZANDIRMAK; TARİHSEL OLAYLARI SEBEP- SONUÇ İLİŞKİSİ İÇİNDE ANALİZ ETMEK; GENEL TARTIŞMALARA KATILMAK İÇİN TARİHİ MESELELERE YÖNELİK FARKINDALIK OLUŞTURMAK; TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN TARİHİ MİRASI HAKKINDA BİR GÖRÜŞ OLUŞTURMAK; TÜRKİYE’NİN VE DİĞER ÜLKELERİN TARİHSEL OLAYLARI VE SÖZ KONUSU OLAYLARIN ETKİLERİ HAKKINDA KARŞILAŞTIRMA YAPMAK; ÖZELLİKLE KÜRESELLEŞME VE GÜNCEL POLİTİK AKIMLARIN ARKA PLANLARINI ANLAMAK İÇİN TARİHSEL OLAYLARI GEÇERLİ VE GERÇEKLERE ODAKLI OLARAK DEĞERLENDİRMEK |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kurtuluş Savaşı; Lozan Antlaşması; Cumhuriyetin ilanı; saltanatın ve halifeliğin kaldırılması; Atatürk devrimleri; milli ekonominin kurulması; II. Dünya Savaşı, öncesi ve sonrası; 1960 aonrası Türkiye Cumhuriyeti. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GİRİŞ | Belirlenen okumalar |
2 | İKİ SAVAŞ ARASI DÖNEMDE KÜRESEL DÖNÜŞÜMLER | Belirlenen okumalar |
3 | TEK PARTİ DÖNEMİNDE TÜRK EKONOMİSİ | Belirlenen okumalar |
4 | TEK PARTİ DÖNEMİNDE POLİTİKA VE TOPLUM | Belirlenen okumalar |
5 | İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI’NDAN SONRA YENİDEN YAPILANMA; ABD VE TÜRKİYE | Belirlenen okumalar |
6 | 1950’LERDE TÜRKİYE VE DEMOKRAT PARTİ | Belirlenen okumalar |
7 | 1960 VE 1980 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE SİYASET | Belirlenen okumalar |
8 | ARASINAV DÖNEMİ | |
9 | 1960 VE 1980 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE EKONOMİK VE SOSYAL POLİTİKA | Belirlenen okumalar |
10 | TOPLUMSAL DEĞİŞİKLİKLER VE MÜCADELELER | Belirlenen Okumalar |
11 | NEOLİBERALİZM, KÜRESELLEŞME VE TÜRKİYE | Belirlenen Okumalar |
12 | 1980’LERİN KÜLTÜREL İKLİMİ VE ETKİLERİ | Belirlenen Okumalar |
13 | SOĞUK SAVAŞ DÖNEMİ SONRASI DÜNYA VE TÜRKİYE I | Belirlenen Okumalar |
14 | KONULARIN TEKRARI | |
15 | Final sınavı dönemi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nutuk, M. K. Atatürk |
---|---|
2. Kısa Yirminci Yüzyıl Aşırılıklar Çağı, E. J. Hobsbawn | |
3. Türkiye İktisat Tarihi, Korkut Boratav | |
4. Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Erik Jan Zürcher, İletişim Yayınları | |
5. Tarih, TÜSİAD | |
6. Geçiş Sürecinde Türkiye, Irvin Cemil Schick, Belge Yayınları | |
7. Memalik‐i Osmaniye’den Avrupa Birliğine, Çağlar Keyder, İletişim Yayınlar | |
Diğer Kaynaklar | 8. Documents |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir. | |||||
2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | |||||
3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | |||||
4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | |||||
5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | |||||
6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | |||||
7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | |||||
8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | |||||
9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | |||||
10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | |||||
11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | |||||
12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | |||||
13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | |||||
14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | |||||
15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | |||||
17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | |||||
20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | |||||
21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | |||||
22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur | |||||
23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | |||||
24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 71 |