AKTS - Niteliksel Araştırma Yöntemleri

Niteliksel Araştırma Yöntemleri (PSY416) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Niteliksel Araştırma Yöntemleri PSY416 Alan Seçmeli 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY102 ve PSY214
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Dilek Demirtepe Saygılı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilerden niteliksel araştırma yöntemlerini öğrenmeleri ve uygulamaları beklenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Farklı niteliksel araştırma yöntemlerini tanımlamak
  • Niteliksel veri toplama formları yapılandırmak
  • Niteliksel kayıt içeriklerini anlamlı parçalara ayırmak
  • Niteliksel kayıtların içeriklerini analiz etmek
  • İçerik analizine dayanarak araştırma hipotezini genellemek
Dersin İçeriği Niteliksel araştırma, etik konular, mülakat geliştirme ve mülakatlarda data-analitik prosedürler, etnografik araştırma, göze çarpmayan ölçümler, vaka çalışmaları, ve analitik bir teknik olarak içerik analizi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Niteliksel araştırmaya giriş Ana Ders Kitabı .Bölüm 1
2 Niteliksel Araştırma Tasarlama Ana Ders Kitabı .Bölüm 2
3 Niteliksel Araştırma Tasarlama Ana Ders Kitabı .Bölüm 2
4 Temellendirilmiş Teori Ana Ders Kitabı .Bölüm 3
5 Fenomenolojik yaklaşımlar Ana Ders Kitabı .Bölüm 4
6 Fenomenolojik Yaklaşımlar Ana Ders Kitabı .Bölüm 4
7 Vaka çalışmaları Ana Ders Kitabı .Bölüm 5
8 Söylemsel Psikoloji Ana Ders Kitabı .Bölüm 6
9 Foucauldian söylem analizi Ana Ders Kitabı .Bölüm 7
10 Biyografik araştırmalar Ana Ders Kitabı .Bölüm 8
11 Niteliksel araştırmalarda kalite Ana Ders Kitabı .Bölüm 9
12 İçerik Analizine Giriş
13 Niteliksel Araştırma Raporu Yazma Ana Ders Kitabı .Bölüm 12
14 Niteliksel araştırma örnekleri Ana Ders Kitabı .Ek1-3
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Willig, C. (2008). Introducing Qualitative Research in Psychology (2nd ed). McGraw Hill

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler 1 50
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur X
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 40 40
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 38 38
Toplam İş Yükü 200