AKTS - Siber Psikoloji
Siber Psikoloji (PSY412) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Siber Psikoloji | PSY412 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY102 ve PSY321 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere hızla gelişen dünyada internet kullanımının kişilerin ruh sağlığı ve kişilerarası ilişkiler üzerindeki etkisini bilimsel bir çerçevede analiz edebilmeyi ve yorumlamayı öğretmektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İnternet ve sosyal medya kullanımının psikolojik ve kişilerarası ilişkilere etkileri, çalışanlar ve öğrenciler arasında sanal kaytarma davranışının öncülleri ve sonuçları, sanal zorbalık, sanal oyunlar, internet kullanımı ve psikopatoloji. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siber Psikolojiye Giriş | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
2 | Siber Kültür ve Sosyal Medya Kullanımı | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
3 | Siber Psikolojide AraştırmaYöntemleri | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
4 | Sosyal Medya Kullanımının Psikolojik Etkileri | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
5 | Sosyal Medya Kullanımının Psikolojik Etkileri | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
6 | Sosyal Medya Kullanımının Kişilerarası İlişkilere Etkileri | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
7 | Sosyal Medya Kullanımının Kişilerarası İlişkilere Etkileri | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
8 | İşyerinde Sanal Kaytarma Davranışı, Öncülleri ve Sonuçları | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
9 | Okulda Sanal Kaytarma Davranışı, Öncülleri ve Sonuçları | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
10 | İnternet Kullanımı ve Psikopatoloji | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
11 | İnternet Kullanımı ve Psikopatoloji | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
12 | Sanal Zorbalık | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
13 | Sanal Zorbalık | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
14 | Sanal Oyunlar | İlgili Kitap Bölümü/Makale |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. An Introduction to Cyberpsychology. (2016). Edited by I. Connolly, M. Palmer, H. Barton & G. Kirwan. Routledge,Taylor & Francis: New York |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 120 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | X | ||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | X | ||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | X | ||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | |||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 9 | 9 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |