AKTS - Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular (PSY410) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular | PSY410 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, yaşam boyu gelişim bakış açısıyla, uygulamalı gelişimsel psikoloji konularına değinmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Doğum öncesi, bebeklik, erken çocukluk, ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki gelişime ilişkin, uygulamalı gelişimsel psikoloji kapsamındaki kuramsal ve pratik konular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Gelişimsel Kavram ve Süreçlerin Gözden Geçirilmesi | |
2 | Oyun ve Oyunun Gelişimi | Kaynak: R1 & R2 |
3 | Bağlanma | Kaynak: R3 & R4 |
4 | Bağlanma | Kaynak: R5 & R6 |
5 | Çocuklarla Adli Görüşme | Kaynak: R7 |
6 | Çocuklarla Adli Görüşme | Kaynak: R8 |
7 | Akran Zorbalığı | Kaynak: R9 |
8 | Ergenlikte İntiharın Önlenmesi | Kaynak: R10 & R11 |
9 | Ebeveynliğe Geçiş | Kaynak: R12 & R13 & R14 |
10 | Orta Yaşta Üretkenlik | Kaynak: R15 & R16 |
11 | Yetişkinlik ve Yaşlılıkta Bilişsel Süreçler | Kaynak: R17 |
12 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | |
13 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | |
14 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. R1. Smith, P. K. (2011). Play and the beginnings of peer relationships. In A. Slater & G. Bremnier (Eds.), An introduction to developmental psychology (pp. 453- 485). UK: BPS Blackwell Publishing. |
---|---|
2. R2. Aarssen, J. (2010). Beyond the basis: A further look into early childhood development. Netherlands: Sardes. (Chapter 2: Play)Hughes, D. A. (2004). Facilitating developmental attachment: The road to emotional recovery and behavioral change in foster an | |
3. R3. Hughes, D. A. (2004). Facilitating developmental attachment: The road to emotional recovery and behavioral change in foster and adopted children. NY: Rowmen & Littlefield. (Chapter 2: Attachment: Theory and research) | |
4. R4. Howe, D. (2005). Child abuse and neglect: Attachment, development and intervention. NY: Palgrave Macmillan. (Chapter 3: Patterns of attachment) | |
5. R5. Levy, T. M., & Orlans, M. (2000). Attachment disorder and the adoptive family. In T. M. Levy (Ed.), Handbook of attachment interventions (pp. 243- 259). NY: Academic Press. | |
6. R6. Hughes, D. A. (2004). Facilitating developmental attachment: The road to emotional recovery and behavioral change in foster and adopted children. NY: Rowmen & Littlefield. (Chapter 11: Principles of parenting) | |
7. R7. Blandon-Gitlin, I, & Pezdek, K. (2009). Children’s memory in forensic contexts: Suggestibility, false memory, and individual differences. In B. L. Bottoms, C. J. Najdowski, & G. S. Goodman (Eds.), Children as victims, witnesses, and offenders: Psychol | |
8. R8. Saywitz, K. J., & Camparo, L. B. (2009). Contemporary child forensic interviewing: Evolving consensus and innovation over 25 years. In B. L. Bottoms, C. J. Najdowski, & G. S. Goodman (Eds.), Children as victims, witnesses, and offenders: Psychological | |
9. R9. Powell, M. D., & Ladd, L. D. (2010). Bullying: A review of the literature and implications for family therapists. The American of Journal of Family Therapy, 38, 189-206. | |
10. R10. Miller, D. N., & Eckert, T. L. (2009). Youth suicidal behavior: An introduction and overview. School Psychology Review, 38(2), 153-167. | |
11. R11. Eskin, M., Ertekin, K., Dereboy, Ç., & Demirkıran, F. (2007). Risk factors for and protective factors against adolescent suicidal behavior in Turkey. Crisis, 28(3), 131-139. | |
12. R12. Mitnick, D. M., Heyman, R. E., & Slep, A. M. S. (2009). Changes in relationship satisfaction across the transition to parenthood: A meta-analysis. Journal of Family psychology, 23(6), 848-852. | |
13. R13. Lawrence, E., Nylen, K., & Cobb, R. J. (2007). Prenatal expectations and marital satisfaction over the transition to parenthood. Journal of Family Psychology, 21(2), 155-164. | |
14. R14. Medina, A. M., Lederhos, C. L., & Lillis, T. A. (2009). Sleep disruption and marital satisfaction across the transition to parenthood. Families, Systems, & Health, 27(2), 153,-160. | |
15. R15. McAdams, D. P., de St. Aubin, E., & Logan, R. L. (1993). Generativity among young, midlife, and older adults. Psychology and Aging, 8(2), 221-230. | |
16. R16. Grossbaum, M. F., & Bates, G. W. (2002). Correlates of psychological well-being at midlife: The role of generativity, agency and communion, and narrative themes. International Journal of Behavioral Development, 26(2), 120-127. | |
17. R17. Perlmutter, M. (1994). Cognitive skills within the context of adult development and old age. In C. B. Fisher, & R. M. Lerner (Eds.), Applied developmental psychology (pp. 101-135). NY: McGraw-Hill. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 2 | 70 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | X | ||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | X | ||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | X | ||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 2 | 20 | 40 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 129 |