AKTS - Psikoterapide Güncel Yaklaşımlar
Psikoterapide Güncel Yaklaşımlar (PSY405) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikoterapide Güncel Yaklaşımlar | PSY405 | Alan Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY102 ve PSY301 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Rol Oynama/Dramatize Etme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilişsel davranışçı, gelişimsel ya da çok kültürlü terapiler gibi güncel psikoterapi yaklaşımlarını öğretmektir. Teorik çerçevenin yanısıra, vak’a çalışmaları da tanıtılmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Öğrenciler bu derste, güncel psikoterapi yaklaşımlarının temellerini öğrenmektedirler. Kuramsal çerçeve yanısıra öğrencierin, rol-oynama yöntemi ve vak?a çalışmaları ile, uygulama hakkında bilgi edinmeleri sağlanmaktadır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoterapi tanımı ve karşılaştırmalar: Ortak ögeler, değişim süreci ve aşamaları | Systems of Psychotherapy: Chapter 1 pp.1-24 |
2 | Davranışçı bilişsel terapiler | Systems of Psychotherapy: Chapter 9 -10. pp. 240-295 |
3 | Bütünleştirici ve eklektik terapiler | Integrative and Eclectic Therapies |
4 | Bilişsel kavramsallaştırma | Cognitive Therapy: Chapter 1-2. pp. 1-24 |
5 | Terapi seansının yapılandırılması | Cognitive Therapy: Chapter 3. pp. 25-45 |
6 | 2. ve daha sonraki seanslar | Cognitive Therapy: Chapter 4. pp. 45-63 |
7 | Otomatik düşünclere ulaşma | Cognitive Therapy: Chapter 6. pp. 75-94 |
8 | Duygulara ulaşma | Cognitive Therapy: Chapter 7. pp. 94-105 |
9 | Otomatik düşünceleri değerlendirme | Cognitive Therapy: Chapter 8. pp. 105-124 |
10 | Otomatik düşünceleri değerlendirme | Cognitive Therapy: Chapter 8. pp. 105-124 |
11 | Otomatik düşüncelere cevap verme | Cognitive Therapy: Chapter 9. pp. 125-136 |
12 | Orta düzey inanışlara ulaşma ve onları değiştirme | Cognitive Therapy: Chapter 10. pp. 137-165 |
13 | Orta düzey inanışlara ulaşma ve onları değiştirme | Cognitive Therapy: Chapter 10. pp. 137-165 |
14 | Temel inanışlar | Cognitive Therapy: Chapter 11. pp. 166-192 |
15 | İmgeleme | Cognitive Therapy: Chapter 13. pp. 229-247 |
16 | Tedavi planlama | Cognitive Therapy: Chapter 16. pp. 284-299 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Beck, J. (1995). Cognitive Therapy Basics and Beyond. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Prochaska, O.J & Norcross, J,C. (2010). Systems of Psychotherapy: A Transtheoretical Analysis. Brooks/Cole |
3. Ingram, B.L. (2006). Clinical Case Formulations: Matching the Integrative Treatment Plan to the Client. Wiley |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | X | ||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | X | ||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | X | ||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 192 |