AKTS - Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi
Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi (PSY326) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi | PSY326 | Alan Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere iş yaşamında toplumsal cinsiyete yönelik araştırma ve kuramlar hakkında aşinalık kazandırmak ve öğrencilerin kurumlarda toplumsal cinsiyetin etkileri konusunda bir kavrayışa sahip olmalarını sağlamak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Toplumsal cinsiyeti anlama, toplumsal cinsiyet araştırmaları, toplumsal cinsiyet açıklamaları ve inşası, toplumsal cinsiyet roller, toplumsal cinsiyetin temsilleri ve dil, toplumsal cinsiyetin şiddet içeren sonuçları ve feminizm. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | Helgeson, V. S. (2017). Introduction. Psychology of gender (5th ed.) (26-66). Routledge. |
2 | Toplumsal Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi | Helgeson, V. S. (2017). Methods and history of gender research. Psychology of gender (5th ed.) (67-131). Routledge. |
3 | Cinsiyet Rolü Tutumları | Helgeson, V. S. (2017). Gender-role attitudes. Psychology of gender (5th ed.) (132-193). Routledge. |
4 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Gözlem | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Observation. Psychology of gender (5th ed.) (194-250). Routledge. |
5 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Gözlem | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Observation. Psychology of gender (5th ed.) (194-250). Routledge. |
6 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Kuram | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Theory. Psychology of gender (5th ed.) (251-342). Routledge. |
7 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Kuram | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Theory. Psychology of gender (5th ed.) (251-342). Routledge. |
8 | Cinsiyete Dayalı Şiddet | World Health Organization (2009). Violence prevention: The evidence. https://www.who.int/violence_injury_prevention/violence/gender.pdf 10 myths about violence against women and girls (2019). In UN Women. |
9 | Cinsiyete Dayalı Şiddet | Boyacıoğlu, İ. (2016). Dünden bugüne Türkiye’de kadına yönelik şiddet ve ulusal kadın çalışmaları: Psikolojik araştırmalara davet. Türk Psikoloji Yazıları, 19, 127-146. |
10 | Erkeklik ve Eril İdeoloji | Vandello, J. A. ve Bosson, J. K. (2013). Hard won and easily lost: A review and synthesis of theory and research on precarious manhood. Psychology of Men & Masculinity, 14(2), 101-113. Sakallı, N. ve Türkoğlu, B. (2019). “Erkek” olmak ya da olmamak: sosyal psikolojik açıdan erkeksilik/erkeklik çalışmaları. Türk Psikoloji Yazıları, 22(44), 52-76 |
11 | Feminizm | Stainton Rogers, W., & Stainton Rogers, R. (2001). Feminist challenges. The psychology of gender and sexuality: An introduction (120-157). McGraw-Hill Education. |
12 | Feminizm | Stainton Rogers, W., & Stainton Rogers, R. (2001). Feminist challenges. The psychology of gender and sexuality: An introduction (120-157). McGraw-Hill Education. |
13 | Genel Tekrar | |
14 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Helgeson, V. S. (2017). Psychology of gender (5th ed.). Routledge. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | X | ||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | X | ||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | X | ||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 192 |