AKTS - İş Analizi ve Performans Değerlendirmesi

İş Analizi ve Performans Değerlendirmesi (PSY321) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Analizi ve Performans Değerlendirmesi PSY321 Alan Seçmeli 4 0 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere iş analizindeki temel kavramlar ve iş analizinin diğer insan kaynakları uygulamaları içindeki önemli konusunda aşinalık kazandırmak ve kuramsal bilgilerini uygulamaya dönüştürmesini sağlamaktır
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İş analizinin amaçları ve kullanım alanları, iş- ve çalışan-odaklı iş analizi yöntemleri, hibrid yöntemler, yöneticilik ile ilgili işler ve takımlar için iş analizi gibi iş analizinin temel kavramlarına yönelik aşinalık kazanmak
  • İş analizinin personel seçme, performans değerlendirme, eğitim vb. gibi diğer insan kaynakları uygulamaları içindeki önemini anlamak
  • İş analizi ile ilgili kuramsal bilgilerini bir kurumda iş analizi yaparak uygulamaya dökmek
Dersin İçeriği İşin doğası, iş analizi yöntemleri ve yaklaşımlarının uygulamaları, güncel iş analizi yöntem ve yaklaşımları, çevresel ve kurumsal etkiler, performans değerlendirmenin amaçları, performans standartları, yargıları değerlendirme süreçleri, hata ve doğruluk ölçümleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ana Ders Kitabı 1.Bölüm
2 İş-Odaklı Yöntemler Ana Ders Kitabı 2.Bölüm
3 İş-Odaklı Yöntemler Ana Ders Kitabı 2.Bölüm
4 Çalışan-Odaklı Yöntemler Ana Ders Kitabı 3.Bölüm
5 Çalışan-Odaklı Yöntemler Ana Ders Kitabı 3.Bölüm
6 Hibrid Yöntemler Ana Ders Kitabı 4.Bölüm
7 İş Analizi Yapmak Ana Ders Kitabı 9.Bölüm
8 İş Analizi Yapmak Ana Ders Kitabı 9.Bölüm
9 Yönetim ve Takımlar Ana Ders Kitabı 5.Bölüm
10 İş Tanımı, Performans Değerlendirme, İş Değerlendirme ve İş Tasarımı Ana Ders Kitabı 7.Bölüm
11 Personel Sağlama ve Eğitim: Personel Sağlama Ana Ders Kitabı 8.Bölüm
12 Personel Sağlama ve Eğitim: Personel Sağlama Ana Ders Kitabı 8.Bölüm
13 İş Analizi ve Hukuk Ana Ders Kitabı 6.Bölüm
14 İş Analizinin Geleceği Ana Ders Kitabı 10.Bölüm
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Brannick, M. T., Levine, E. L., & Morgeson, F. P. (2007). Job and work analysis: Methods, research, and applications for human resource management (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 35
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur X
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 22 22
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 200