AKTS - Kişilik Psikolojisi
Kişilik Psikolojisi (PSY401) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kişilik Psikolojisi | PSY401 | 7. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY301 ve PSY102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin, herbir kişilik kuramının temel kavramlarını ve bu kavramların birbirleri ile ilişkilerini, her bir kuramın ampirik dayanaklarını, temel değer sistemlerini ve kısıtlılıklarını öğrenmelerini sağlar. Her bir kuramın temel uygulama alanları da ayrıca ele alınır ve tartışılır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Test edilebilirlik, reddedilebilirlik ve idiografik/nomotetik boyutlar, psikanaliz, analitik psikoloji, ego psikolojisi, varoluşçu psikoloji, nesne ilişkileri kuramı, kişilerarası ilişkiler kuramı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Konular ve Teoride Çeşitlilikler | Kitap bölümü 1 |
2 | SIGMUND FREUD / Psikanaliz | Kitap bölümü 2 |
3 | SIGMUND FREUD / Psikanaliz | Kitap bölümü 3 |
4 | CARL G. JUNG / Analitik Psikoloji | Kitap bölümü 4 |
5 | CARL G. JUNG / Analitik Psikoloji | Kitap Bölümü 4 |
6 | ALFRED ADLER / Bireysel Psikoloji | Kitap bölümü 5 |
7 | ANNA FREUD Psikanalitik Ego Psikolojisinin Annesi | Kitap bölümü 6 |
8 | MELANIE KLEIN, DAVID W. WINNICOTT / Psikanalitik Miras: Nesne- İlişkileri Teorisi | Kitap Bölümü 7 |
9 | MELANIE KLEIN, DAVID W. WINNICOTT / Psikanalitik Miras: Nesne- İlişkileri Teorisi | Kitap bölümü 7 |
10 | ERIK ERIKSON / Psikanalitik Ego Psikolojisi: Kimliğin Merkeziyeti/ HARRY STACK SULLIVAN / Kişilerarası Terapi | Kitap bölümü 8 |
11 | KAREN HORNEY / Sosyal psikanalitik Psikoloji /GORDON W. ALLPORT / Hümanistik Ayırıcı Özellikler ve Benlik Teorisi | Kitap bölümleri 10- 11 |
12 | ROLLO MAY / Varoluşçu fenomenoloji | Kitap bölümü 12 |
13 | CARL ROGERS & ABRAHAM MASLOW / Hümanistik Psikoloji | Kitap bölümü 13 |
14 | JOHN B. WATSON & B. F. SKINNER / Radikal Davranışçılık | Kitap bölümü 14 |
15 | Kişilik psikolojisinin geleceği | |
16 | GEORGE KELLY /Kişisel Yapı Teorisi; ALBERT BANDURA / Sosyal Bilişsel Teori | Kitap bölümü 15 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Monte, C.F. & Sollod, R.N. (2003): Beneath the Mask: An Introduction to Theories of Personality, 7th Edition, Wiley |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | X | ||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | X | ||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | X | ||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 15 | 75 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 173 |