AKTS - Psikolojik Testler

Psikolojik Testler (PSY304) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Psikolojik Testler PSY304 6. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Dilek Demirtepe Saygılı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere psikolojik testlerin tarihçesini, çeşitlerini ve test geliştirme, uygulama ve değerlendirmenin genel ilkelerini öğretmeyi amaçlar
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikolojik testlerin tarihini ve gelişimini öğrenirler
  • Test geliştirme ve standardizasyonunun ilkelerini öğrenirler
  • Test sonuçlarını yorumlamanın mantığını öğrenirler.
  • Testlerin kullanım amaçlarını, hedef kitlesini, durumu ve koşulları değerlendirme ve uygun test seçebilmeyi öğrenirler.
  • Psikolojik ölçümün etik ilkelerini öğrenirler.
Dersin İçeriği Test geliştirme ve uygulama; geçerlik; güvenirlik; normlar; bireysel ve grup testleri; özel gruplara uygulanan testler; test çeşitleri (zeka testleri, kişilik testleri, projektif testler, yetenek testleri, endüstri/örgüt alanında kullanılan testler, eğitim ve klinik alanda kullanılan testler, nöropsikolojik testler)

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Psikolojik ölçme ve değerlendirme Kitap bölümü 1
2 Tarihsel, kültürel ve hukuki/etik konular Kitap bölümü 2
3 İstatistik hatırlatmaları, Testlerin ve Ölçmenin Özellikleri Kitap bölümü 3,4
4 Güvenirlik Kitap bölümü 5
5 Geçerlik Kitap bölümü 6
6 Yararlık Kitap bölümü 7
7 Test Geliştirme Kitap bölümü 8
8 Zeka ve ölçümü, Zeka testleri Kitap bölümleri 9-10
9 Okul öncesi ve eğitimsel değerlendirme Kitap bölümü 11
10 Kişilik değerlendirmesine genel bakış, Kişilik değerlendirme yöntemleri Kitap bölümü 12,13
11 Klinik ve danışmanlık alanında değerlendirme Kitap bölümü 14
12 Nöropsikolojik Değerlendirme Kitap bölümü 15
13 Değerlendirme, kariyer ve iş Kitap bölümü 16
14 Testlerin genel değerlendirmesi
15 Dönem içi konuların tekrarı
16 Dönem sonu sınav çalışmaları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Cohen, R. J. & Swerdlik, M. E. (2010). Psychological Testing and Assessment (7th Ed.). McGraw-Hill.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 153