AKTS - İş Yaşamı için İngilizce II
İş Yaşamı için İngilizce II (ENG302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Yaşamı için İngilizce II | ENG302 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG201 ve ENG202 ve ENG101 ve ENG102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Bu ders öğrencilerin iş ortamında etkili iletişim, bilgi ve becerilerini ve yetkinliklerini geliştirmek ve bu becerileri ve yetkinlikleri iş hayatlarında kullanabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG302 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyine göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Daha gelişmiş iş ortamı becerileri: toplantı düzenleme, çeşitli kültürel ortamlarda iletişim tekniklerini geliştirme, hatalar ile baş etme ve özür dileme, çeşitli ortamlarda iletişim biçimleri ve tanıtımla ile ilgili konularda bilgi sahibi olma, çeşitli sözel sunumlar hazırlayıp sunma ve iş ile ilişkili e-posta yazma |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | Ünite 1: Management Styles - İş hayatıyla ilgili metinlerde ana fikirleri ve detayları belirleme - Farklı metin türlerine uygun okuma stratejilerini etkili bir şekilde kullanma - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel noktaları ve önemli ayrıntıları ayırt etme | |
3 | ÜNİTE 1: Management Styles - Applying critical listening skills effectively by questioning, evaluating, and comparing information with prior knowledge - Responding appropriately to job-related reading and listening texts - Composing effective business correspondences - Writing a recommendation letter to recommend an employee | |
4 | ÜNİTE 2: Team Building - Okuma metinlerindeki bilgilere dayanarak çıkarımlarda ve tahminlerde bulunma - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme - Eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulama, değerlendirme ve önceki bilgileriyle karşılaştırma | |
5 | ÜNİTE 3: Public Speaking and Business Presentation - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme | |
6 | UNIT 3: Public Speaking and Business Presentation - Kısa sunumlar yapma - Bir şirketi ve/veya bir şirketin ürünlerini/hizmetlerini üçüncü taraflara tanıtma | |
7 | UNIT 4: Setting up a New Business - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme - İşlevsel dil kullanarak iş ortamında etkili konuşmalar başlatma ve sürdürme | |
8 | UNIT 4: Setting up a New Business - Bir işletme kurmak için bir projeyi planlamak, yürütmek ve tamamlamak amacıyla belge hazırlama - Bir şirketi ve/veya bir şirketin ürünlerini/hizmetlerini çeşitli görsel yöntemlerle üçüncü taraflara tanıtma - Etkili iş yazışmaları yapma | |
9 | ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme | |
10 | ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - Eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulama, değerlendirme ve önceki bilgileriyle karşılaştırma | |
11 | ÜNİTE 4: Customer Service & Relationships - İş ile ilgili bağlamlarda bilgilendirici ve tanıtıcı metinler yazma (müşteri hizmetleri e-postası) - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak tartışmalara katılma ve müzakereler yürütme | |
12 | ÜNİTE 5: Professional Development - Okuma metinlerindeki bilgilere dayanarak çıkarımlarda ve tahminlerde bulunma - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme - Eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulama, değerlendirme ve önceki bilgileriyle karşılaştırma | |
13 | ÜNİTE 6: Crisis Management - Okuma metinlerinin içeriğindeki neden-sonuç ilişkilerini kavrama - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak tartışmalara katılma ve müzakereler yürütme | |
14 | SUNUM | |
15 | SUNUM | |
16 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. NEARPOD Digital Platform / NEARPOD Digital platform |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller / Supplementary materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 40 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | |||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | |||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | |||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | |||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | |||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | |||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | |||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 76 |