AKTS - İş Yaşamı için İngilizce II

İş Yaşamı için İngilizce II (ENG302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Yaşamı için İngilizce II ENG302 6. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG201 ve ENG202 ve ENG101 ve ENG102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri / DML instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı • Bu ders öğrencilerin iş ortamında etkili iletişim, bilgi ve becerilerini ve yetkinliklerini geliştirmek ve bu becerileri ve yetkinlikleri iş hayatlarında kullanabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG302 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyine göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: • iş hayatıyla ilgili metinlerde ana fikirleri ve detayları belirleyebilir, • okuma metinlerindeki neden-sonuç ilişkilerini ayırt edebilir, • metindeki bilgilere dayanarak çıkarım yapabilir ve tahminlerde bulunabilir, • işle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz edebilir, • farklı metin türlerine uygun okuma stratejilerini etkili bir şekilde kullanabilir,
  • Dinleme: • iş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt edebilir, • eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulayabilir, değerlendirebilir ve önceki bilgileriyle karşılaştırabilir,
  • Konuşma: • iş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak tartışmalara katılabilir ve müzakereler yürütebilir, • işlevsel dil kullanarak iş ortamında etkili konuşmalar başlatabilir ve sürdürebilir, • iş hayatıyla ilgili okuma ve dinleme metinlerinin ana fikrini ve önemli detaylarını belirleyerek bunlara uygun şekilde yanıt verebilir, yanıtlarını örneklerle destekleyebilir, • görsel materyallerden faydalanarak bir iş fikrini üçüncü kişilere sunabilir,
  • Yazma: • işlevsel dili doğru ve yerinde kullanarak, iş hayatı bağlamında bilgilendirici ve tanıtıcı metinler yazabilir, • etkili iş yazışmaları yapabileceklerdir.
Dersin İçeriği Daha gelişmiş iş ortamı becerileri: toplantı düzenleme, çeşitli kültürel ortamlarda iletişim tekniklerini geliştirme, hatalar ile baş etme ve özür dileme, çeşitli ortamlarda iletişim biçimleri ve tanıtımla ile ilgili konularda bilgi sahibi olma, çeşitli sözel sunumlar hazırlayıp sunma ve iş ile ilişkili e-posta yazma

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Ünite 1: Management Styles - İş hayatıyla ilgili metinlerde ana fikirleri ve detayları belirleme - Farklı metin türlerine uygun okuma stratejilerini etkili bir şekilde kullanma - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel noktaları ve önemli ayrıntıları ayırt etme
3 ÜNİTE 1: Management Styles - Applying critical listening skills effectively by questioning, evaluating, and comparing information with prior knowledge - Responding appropriately to job-related reading and listening texts - Composing effective business correspondences - Writing a recommendation letter to recommend an employee
4 ÜNİTE 2: Team Building - Okuma metinlerindeki bilgilere dayanarak çıkarımlarda ve tahminlerde bulunma - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme - Eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulama, değerlendirme ve önceki bilgileriyle karşılaştırma
5 ÜNİTE 3: Public Speaking and Business Presentation - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme
6 UNIT 3: Public Speaking and Business Presentation - Kısa sunumlar yapma - Bir şirketi ve/veya bir şirketin ürünlerini/hizmetlerini üçüncü taraflara tanıtma
7 UNIT 4: Setting up a New Business - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme - İşlevsel dil kullanarak iş ortamında etkili konuşmalar başlatma ve sürdürme
8 UNIT 4: Setting up a New Business - Bir işletme kurmak için bir projeyi planlamak, yürütmek ve tamamlamak amacıyla belge hazırlama - Bir şirketi ve/veya bir şirketin ürünlerini/hizmetlerini çeşitli görsel yöntemlerle üçüncü taraflara tanıtma - Etkili iş yazışmaları yapma
9 ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme
10 ÜNİTE 5: Customer Service & Relationships - İşle ilgili metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme - Eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulama, değerlendirme ve önceki bilgileriyle karşılaştırma
11 ÜNİTE 4: Customer Service & Relationships - İş ile ilgili bağlamlarda bilgilendirici ve tanıtıcı metinler yazma (müşteri hizmetleri e-postası) - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak tartışmalara katılma ve müzakereler yürütme
12 ÜNİTE 5: Professional Development - Okuma metinlerindeki bilgilere dayanarak çıkarımlarda ve tahminlerde bulunma - İş hayatındaki sözlü etkileşimlerde temel fikirleri ve önemli ayrıntıları ayırt etme - Eleştirel dinleme becerilerini etkili bir şekilde kullanarak bilgileri sorgulama, değerlendirme ve önceki bilgileriyle karşılaştırma
13 ÜNİTE 6: Crisis Management - Okuma metinlerinin içeriğindeki neden-sonuç ilişkilerini kavrama - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak tartışmalara katılma ve müzakereler yürütme
14 SUNUM
15 SUNUM
16 GENEL TEKRAR

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. NEARPOD Digital Platform / NEARPOD Digital platform
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller / Supplementary materials prepared by DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 40
Ödevler 1 20
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 3 3
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 4 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 76