AKTS - İş Yaşamı için İngilizce I

İş Yaşamı için İngilizce I (ENG301) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İş Yaşamı için İngilizce I ENG301 5. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG201 ve (ENG202 veya ENG204) ve ENG101 ve ENG102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri/ DML instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı • Bu ders öğrencilerin İngilizce dil kullanım bilgi ve becerilerini geliştirerek ve pekiştirerek mezuniyet sonrası iş yaşamlarında daha etkili iletişim kurmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG301 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: • iş hayatına yönelik metinlerde ana fikirleri belirleyebilir ve spesifik bilgileri tespit edebilir, • metindeki bilgilerden yola çıkarak çıkarımlar yapabilir ve tahminlerde bulunabilir, • iş dünyasına yönelik okuma materyallerini analiz edebilir ve eleştirel değerlendirme yapabilir,
  • Dinleme: • iş hayatına yönelik sözlü etkileşimlerde ana noktaları ve detayları bulabilir, • etkileşime açık olabilir, uygun sözel ve bedensel tepkiler verebilir, dinlediği bilgileri değerlendirerek not alabilir,
  • Konuşma: • iş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak görüş alışverişinde bulunabilir ve müzakerelere katılabilir, • iş dünyasına yönelik konuşmaları başlatabilir ve sürdürebilir, • iş hayatına yönelik dinleme aktivitelerine etkili ve hızlı bir şekilde yanıt verebilir, • video CV formatında kişisel, akademik ve mesleki geçmişini aktarabilir, • dili ve beden dilini etkili kullanarak iyi yapılandırılmış sunumlar yapabilir,
  • Yazma: • yazılı geri bildirimde bulunmak için bir iş bağlantısına profesyonel bir e-posta yazabilir, • kişisel, akademik ve mesleki geçmişini detaylandıran etkili bir özgeçmiş ve ön yazı yazabilir, • iş toplantıları için toplantı gündemi ve tutanak yazabilir, • belirli bir pozisyona uygun bir aday önermek için öneri mektubu yazabileceklerdir.
Dersin İçeriği İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş-Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 ÜNİTE 1: Communication in Business - İşle ilgili metinleri okuyarak ana noktaları anlama ve belirli bilgileri bulma - Detayları yakalamak için sözlü etkileşimlere dikkatlice odaklanma
3 ÜNİTE 1: Communication in Business - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - Yazılı geri bildirimde bulunmak için bir iş bağlantısına profesyonel bir e-posta yazabilir, - Bir pozisyon için uygun bir adayı öneren tavsiye mektubu yazma
4 ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking - Okuma metinlerindeki bilgilerden çıkarımlar ve tahminler yapma - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - İşle ilgili konuşmaları başlatma ve işlevsel dili kullanarak (bilgilendirme, soru sorma, katılma, karşı çıkma vb.) sürdürme
5 ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - İşlevsel dili kullanarak (bilgilendirme, soru sorma, katılma, karşı çıkma vb.) işle ilgili konuşmaları başlatma ve sürdürme - İş hayatına yönelik dinleme aktivitelerine etkili ve hızlı bir şekilde yanıt verebilir
6 ÜNİTE 3: Job Application / Video CV - Okuma metinlerindeki bağlamsal ipuçlarını kullanarak bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme - Dinlerken odaklanma, uygun sözlü veya bedensel tepkiler verme, detaylarla ilgili doğru değerlendirmeler yapma ve not alma - Özgeçmiş (CV) ve ön yazı yazma - Video özgeçmiş (Video CV) hazırlama
7 ÜNİTE 4: Job Interviews / Suggestion Letter - Okuma metinlerindeki bağlamsal ipuçlarını kullanarak bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme - Dinlerken odaklanma, uygun sözlü veya bedensel tepkiler verme, detaylarla ilgili doğru değerlendirmeler yapma ve not alma - İş görüşmesinde kullanılabilecek resmi kelime ve ifadelerle işle ilgili konuşmaları başlatma ve sürdürme - Öneri mektubu yazma
8 ÜNİTE 5: Business Meetings - Okuma metinlerini eleştirel bir şekilde analiz etme - Detayları yakalamak için sözlü etkileşimlere dikkatlice odaklanma
9 ÜNİTE 5: Business Meetings - Toplantı gündemi ve toplantı tutanağı yazma - Belirli bir pozisyona uygun bir aday önermek için öneri mektubu yazma
10 ÜNİTE 6: AI in the Workplace - İşle ilgili metinleri okuyarak ana noktaları anlama ve belirli bilgileri bulma - İş hayatına yönelik sözlü etkileşimlerde ana noktaları ve detayları bulabilir
11 ÜNİTE 6: AI in the Workplace - Dili ve beden dilini etkili kullanarak iyi yapılandırılmış sunumlar yapabilir
12 ÜNİTE 7: Marketing and Advertising - Okuma metinlerindeki bilgilerden çıkarımlar ve tahminler yapma - İş hayatına yönelik sözlü etkileşimlerde ana noktaları ve detayları bulabilir - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak görüş alışverişinde bulunabilir ve müzakerelere katılabilir
13 SUNUM
14 SUNUM
15 • Genel Tekrar
16 Ödev Teslimi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. NEARPOD Dijital Platformu/ NEARPOD Digital Platform
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller/Supplementary materials prepared by DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 20
Ödevler 2 40
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 3 3
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 4 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 77