AKTS - Psikoloji için Giriş Düzeyi İstatistik II

Psikoloji için Giriş Düzeyi İstatistik II (PSY222) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Psikoloji için Giriş Düzeyi İstatistik II PSY222 4. Dönem 3 2 0 4 7
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi İrem Metin Orta
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, giriş düzeyinde parametrik ve parametrik olmayan hipotez testlerinin öğretilmesi
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikoloji araştırmalarında uygulandığı şekliyle istatistiğin mantığını anlamak
  • Betimsel ve çıkarımsal istatistik arasındaki farkı kavramak
  • Çıkarımsal istatistik, hipotez testleri, istatistiksel karar verme, 1. ve 2. Tip hata, tek ve iki değişkenli hipotez testleri, varyans analizi, korelasyon, ki-kare uyum iyiliği ve bağımsızlık testi vb. konularda bilgi edinmek
  • Hipotezin nasıl test edileceğini öğrenmek
  • Hipotez testinin sonuçlarını yorumlamak
Dersin İçeriği Çıkarımsal istatistik, hipotez testleri, istatistiksel karar verme, tek ve iki değişkenli hipotez testleri, varyans analizi, korelasyon, seçilmiş nonparametrik testler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Geçmiş konuların tekrarı Ana ders kitabı: Bölüm 1-6
2 Geçmiş konuların tekrarı Ana ders kitabı: Bölüm 1-6
3 Güven Aralığı Ana ders kitabı: Bölüm 7
4 Hipotez Testi Ana ders kitabı: Bölüm 8
5 Tek Değişkenli Hipotez Testleri – I Ana ders kitabı: Bölüm 8
6 Tek Değişkenli Hipotez Testleri – II Ana ders kitabı: Bölüm 8
7 İki Değişkenli Hipotez Testleri – I Ana ders kitabı: Bölüm 9
8 İki Değişkenli Hipotez Testleri – II Ana ders kitabı: Bölüm 9
9 Tek Yollu Varyans Analizi – I Ana ders kitabı: Bölüm 12
10 Tek Yollu Varyans Analizi – II Ana ders kitabı: Bölüm 12
11 Korelasyon - I Ana ders kitabı: Bölüm 10
12 Korelasyon - II Ana ders kitabı: Bölüm 10
13 Parametrik Olmayan Hipotez Testleri – I Ana ders kitabı: Bölüm 11
14 Parametrik Olmayan Hipotez Testleri – II Ana ders kitabı: Bölüm 11
15 Dönem sonu sınav çalışmaları Konuların Tekrarı
16 Dönem sonu sınav çalışmaları Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Bluman, A. G. (2014). Elementary statistics: A step by step approach (9th ed.). NY: McGraw-Hill.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 174