AKTS - Psikolojide Araştırma Yöntemleri I
Psikolojide Araştırma Yöntemleri I (PSY213) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojide Araştırma Yöntemleri I | PSY213 | 3. Dönem | 3 | 2 | 0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY101 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere, araştırma fikirleri üretmeyi, uygulanabilir araştırmalar tasarlamayı, araştırma raporlarını değerlendirmeyi, etik konuları çözebilmeyi ve veritabanlarını kullanarak APA kurallarına göre araştırma raporu yazmayı öğretmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Psikoloji araştırmalarında yer alan kavramlar, kuram-araştırma ilişkisi, hipotez oluşturma ve test etme, araştırma etiği ile çeşitli korelasyonel araştırma yöntemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Bilimsel Yöntem I + İnternet Kaynaklarında Literatür Tarama | Kitap Bölümü 1 |
3 | Bilimsel Yöntem – II + Bilimsel Kaynaklara Erişim | Bölüm 2 |
4 | Bilimsel Yöntem III + Araştırma Önerisi Hazırlama | Bölüm 3 Bölüm 13 |
5 | Bilimsel Yöntem – IV + Makalenin Bölümleri | Bölüm 3 APA Manual |
6 | Psikoloji Araştırmalarında Etik Konular I + Başlık Sayfası ve Öz Hazırlama | Bölüm 3 |
7 | Psikoloji Araştırmalarında Etik Konular II + Giriş Bölümünü Yazma | Bölüm 3 APA MAnual |
8 | Gözlem I + Ölçüm Araçları Bulma | Bölüm 4 APA Manual |
9 | Gözlem II + Yöntem Bölümü Yazma | Bölüm 4 APA Manual |
10 | Gözlem III + Kaynak Gösterme ve Kaynakça Bölümü Hazırlama | Bölüm 4 APA Manual |
11 | Anket Araştırması – II + Makale Yapısının Genel Özeti | Bölüm 5 |
12 | Anket Araştırması I + Ekleri Hazırlama | Bölüm 5 |
13 | Anket Araştırması III | Bölüm 5 |
14 | Soru-Cevap | - |
15 | Dönem içi konuların tekrarı | - |
16 | Dönem sonu sınav çalışmaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Shaugnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2012). Research methods in psychology (9th ed.). Boston: McGraw Hill. |
---|---|
2. American Psychological Association (APA). (2019). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). Washington, DC: Author. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 35 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 68 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 32 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | X | ||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | X | ||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | X | ||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 177 |