AKTS - Psikolojiye Giriş II

Psikolojiye Giriş II (PSY102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Psikolojiye Giriş II PSY102 2. Dönem 4 0 0 4 10.5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Gülçin Akbaş Uslu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders zeka, motivasyon, duygular, toplumsal cinsiyet, kişilik gibi konular ve gelişim, klinik, sağlık ve sosyal psikolojinin temel konularını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Zeka, motivasyon, duygular, toplumsal cinsiyet, kişilik gibi konular ve gelişim, klinik, sağlık ve sosyal psikolojinin temel konuları ile ilgili bilgi edinmek
  • Psikolojik araştırma ve düşüncenin geniş spektrumunu anlamak
  • Psikoanalitik, davranışsal, bilişsel, insancıl ve sosyokültürel perspektifler gibi temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayış sahibi olmak
  • İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelemek
  • Toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak
Dersin İçeriği Zeka, motivasyon, duygular, toplumsal cinsiyet, kişilik, psikolojik bozukluklar, psikolojik bozuklukların tedavisi, gelişim, sağlık ve sosyal psikoloji.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Zeka Ana ders kitabı: Bölüm 9
2 Zeka Ana ders kitabı: Bölüm 9
3 Motivasyon ve Duygular Ana ders kitabı: Bölüm 10
4 Cinsellik ve Toplumsal Cinsiyet Ana ders kitabı: Bölüm 11
5 Gelişim Ana ders kitabı: Bölüm 12
6 Gelişim Ana ders kitabı: Bölüm 12
7 Kişilik Ana ders kitabı: Bölüm 13
8 Kişilik Ana ders kitabı: Bölüm 13
9 Sağlık Psikolojisi: Stres, Başetme ve Sağlık Ana ders kitabı: Bölüm 14
10 Psikolojik Bozukluklar Ana ders kitabı: Bölüm 15
11 Psikolojik Bozukluklar Ana ders kitabı: Bölüm 15
12 Psikolojik Bozuklukların Tedavisi Ana ders kitabı: Bölüm 16
13 Psikolojik Bozuklukların Tedavisi Ana ders kitabı: Bölüm 16
14 Sosyal Psikoloji Ana ders kitabı: Bölüm 17
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem içi Konuların Tekrarı
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem içi Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Feldman, R. S. (2017). Understanding Psychology (13th Ed.). New York: McGraw Hill.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 10
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 30
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 70
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur X
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 8 128
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 10 20
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 15 30
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 272