AKTS - Analize Giriş
Analize Giriş (MATH101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Analize Giriş | MATH101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Matematiksel Analizin iş, ekonomi ve sosyal bilimlere olan uygulamalarının tanıtımı ve problemlerin çözümü için farklı tekniklerinin öğretilmesidir. Bu amaçla derslerde, matematiksel analizin iş, ekonomi ve sosyal bilimlere olan uygulamaları değişik örneklerle sunulmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel cebirsel işlemler, grafikler, fonksiyonlar ve grafikleri, denklemler ve eşitsizlikler, polinomlar ve rasyonel fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, denklem sistemleri, matrisler ve determinantlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler, Sayılar, Kesirlerin Basit Kesirler Cinsinden Yazımı, Cebirsel İfadeler Üzerine İşlemler | s. 1-6, 9-41 |
2 | Kesirler, Doğrusal Denklemler, İkinci Dereceden Denklemler | s. 21-34, 37-40 |
3 | Denklemlerin Uygulamaları, Doğrusal Eşitsizlikler, Eşitsizliklerin Uygulamaları, Mutlak Değer | s. 46-64 |
4 | Fonksiyonlar, Bazı Özel Fonksiyonlar, Fonksiyonlarda Aritmetik İşlemler, Fonksiyonların Tersinin Bulunması, Dik Koordinatlarda Grafikler | s. 75-100 |
5 | Simetri, Kaydırma-Öteleme ve Yansıtmalar(la Grafik Çizimi), Doğrular | s. 103-109, s. 116-122 |
6 | Uygulamalar ve Doğrusal Fonksiyonlar, İkinci Dereceden Fonksiyonlar, Doğrusal Denklem Sistemleri | s. 125-146 |
7 | Doğrusal Olmayan Sistemler, Denklem Sistemi Uygulamaları | s. 148-155 |
8 | Üstsel Fonksiyonlar, Logaritmik Fonksiyonlar, Logaritmanın Özellikleri | s. 163-185 |
9 | Logaritmik ve Üstsel Denklemler | s. 186-189 |
10 | Bileşik Faiz, Mevcut Değer, Sürekli Bileşik Faiz | s. 197-206 |
11 | Yıllık Gelirler, Kredi Amortismanı | s. 208-220 |
12 | Matrisler, Matris toplamı ve Skalerle Çarpım, Matrislerin Çarpımı | s. 227-247 |
13 | Matrislerin İndirgenmesi Yöntemi ile Sistem Çözümü | s. 250-262 |
14 | Matrisin Tersi(nin hesaplanması), Determinantlar(Ders kitabıbda yok), Kramer Kuralı(Ders kitabında yok) | s. 263-268 |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences by E. F. Haeussler, Jr Richard S. Paul and Richard J. Wood, Pearson Prentice Hall, 12th edition. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Precalculus Enhanced with Graphing Utilities, Second edition, Michael Sullivan and Michael Sullivan, Prentice Hall, 1996. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | |||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | |||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | |||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | |||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | |||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | |||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 35 |